|
|
|
|---|---|
|
Har en BMW 325 E36 (1992) med en m50 motor och den har gått 21000 mil Var ute o körde med bilen när den plötsligt dog vid ett stop, motorn bara stannade. Sedan fick jag igång den igen o åkte med den ungefär 3 kilometer, efter det dog den helt. Försökte starta den i runt 1h men inget funkade så jag fick bogsera bort den. Nu flera dagar senare startar den fortfarande inte. Har laddat upp batteriet till max men inget händer. Startmotorn går problemfritt. Motorn är påväg att starta men ändå inte, den vill starta men kan inte. Vad kan felet vara?! Tacksam för alla svar jag får. MVH/Athis | |
sise |
kollat om den får fram bensin? gnista`? kan vara mkt men en bra början är o kolla dom 2 sakerna |
| kolla kontakterna på soppapumpen. | |
|
Ja, när du slår på tändningen ska ett "surr" höras utanfrån tanklocket ungefär, det är soppapumpen som sätts på. Mycket möjligt att pumpen lagt av, eller relät till den. Kolla tjuvluft till insuget, mycket möjligt det också. |
|
|
Tack för alla svar hittills! MD: Ska kontrollera om jag hör något surrande imorrn. utifrån det lär jag nog kolla kontakterna som Amplify sa och sen försöka se om jag får fram nån gnista eller om bränsle når fram. Återkommer imorgon! MVH/Athis |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.