AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
882

problem med lysena HJÄLP

nazze
tja hoppas någon här kan hjälpa mig med mitt problem,när jag slår på lysena så slocknar det både fram och bak när parkerings ljuset är på så funkar p-ljuset och bakljusena när jag slår av lysena så fungerar dom i fram men inte i bak har kollat säkringarna i motor utrymmet men dom va hela vad kan det vara för fel
Visa användare
ProPro-medlem
125
jonar-anders
E61 525i Touring 2004
Eftersom jag saknar erfarenhet av M5 är jag nog inte till någon större hjälp, men jag gör ett försök:

Finns det CC (check control) i din bil, och larmar den isåfall att något är fel i ljuskretsarna?

Sen har jag lite problem att hänga med i alla tillstånd i din felbeskrivning, men skulle du dela upp beskrivningen i flera meningar skulle det bli enklare att förstå, och då kanske fler kunde hjälpa till. Bara ett litet tips.

Mvh
/Anders

--- 15" och gula blinkers, för att jag törs ---
Ulke
Tippar på antingen fel i ljusomkopplaren inne i bilen, eller ett fel i din LKM (ljusmodul), den senare brukar iblan ha dåliga lödningar...

mvh Ulke
nazze
vart sitter ljusmodulen,har testat med annan ljus omkopplare
nazze
checken varnar för att lysena inte fungerar när man slår på dom
Ulke
LKM bör sitta i säkringslådan, är den stora svarta boxen längst ut mot skärmen om du har din säkringslåda på förarsidan i ditt motorrum längst mot torpedväggen!

mvh Ulke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.