|
|
|
|---|---|
nazze |
tja hoppas någon här kan hjälpa mig med mitt problem,när jag slår på lysena så slocknar det både fram och bak när parkerings ljuset är på så funkar p-ljuset och bakljusena när jag slår av lysena så fungerar dom i fram men inte i bak har kollat säkringarna i motor utrymmet men dom va hela vad kan det vara för fel |
|
Eftersom jag saknar erfarenhet av M5 är jag nog inte till någon större hjälp, men jag gör ett försök: Finns det CC (check control) i din bil, och larmar den isåfall att något är fel i ljuskretsarna? Sen har jag lite problem att hänga med i alla tillstånd i din felbeskrivning, men skulle du dela upp beskrivningen i flera meningar skulle det bli enklare att förstå, och då kanske fler kunde hjälpa till. Bara ett litet tips. Mvh /Anders --- 15" och gula blinkers, för att jag törs --- |
|
Ulke |
Tippar på antingen fel i ljusomkopplaren inne i bilen, eller ett fel i din LKM (ljusmodul), den senare brukar iblan ha dåliga lödningar... mvh Ulke |
nazze |
vart sitter ljusmodulen,har testat med annan ljus omkopplare |
nazze |
checken varnar för att lysena inte fungerar när man slår på dom |
Ulke |
LKM bör sitta i säkringslådan, är den stora svarta boxen längst ut mot skärmen om du har din säkringslåda på förarsidan i ditt motorrum längst mot torpedväggen! mvh Ulke |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.