AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.167

Glasblästring av aluminiumfälgar

Jag undrar vart man kan hitta nån som renoverar aluminium fälgar. Skulle ha haft ny lack på dom men täkte att jag skulle blästra dom först.

Nu har jag hört att man ska glasblästra fälgarna innan man lackar dom för att få bästa finnish.

Nån som vet vart man lämnar in fälgar för att få dom glasblästrade...I Dalarna!

//Andreas
Kan med varm hand rekomendera fälgfixarna (www.falgfixarna.se) mkt bra priser typ 500:-/ fälg (17" kant svarv/polering + 2 komp lack)

Ring kolla vad dom säger!!

Finns nån shtlms firma som är ökända och stora och dyra och dåliga, men kommer dessvärren inte på namnet nu...

annars kan du ju kolla om nån bilintreserad mas har blästerskåp få dom blästrade sen gå till en lackare för lackering... sen beror det ju på om du skall ha klarlack eller "silver" om verkligen glasblästring behövs..
Ok...tack för svaret...så du tror inte att det behövs glasblästring?
//A
nja lite overkill tycker jag, men kolla med nån blästrare vad dom säger och sen beroror det ju på hur mycket "putsbög" du är..
Tycker du att det ger det resultat du skall ha så klart du skall glasblästra men som sagt ring kolla med t.ex fälgfixarna
nja lite overkill tycker jag, men kolla med nån blästrare vad dom säger och sen beroror det ju på hur mycket "putsbög" du är..
Tycker du att det ger det resultat du skall ha så klart du skall glasblästra men som sagt ring kolla med t.ex fälgfixarna
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.