AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
733

Inbrottsförsök i bilen *suck*

Pa
28
PatrikSWE
518i E28 -83
Jaha, då har man råkat ut för det ofrånkomliga, nämligen inbrottsförsök i E28:an.
Skurkarna har bara försökt sig på bakluckan, antar att ABUS-rattkrycka, biltemabandare och inga synliga värdesaker gjorde att bagaget blev mer intressant.
Det jäkliga är att de bänt och slått rejält på låset (antagligen med mejsel eller liknande) men de har inte lyckat att gå upp det. Så nu är det låst och det går fasen icke att få upp luckan längre... Fan vilka problem tjuvarna ställer till mig :(
Så finns det någon bakväg man kan gå för att få upp den förbannade luckan? Skall inte låsa en i fortsättningen om jag får upp den, lika bra så tar de inte sönder något när de skall försökra sig om att det inte finns något av värde att hämta i mitt bagage.

Tips och hjälp är väldigt uppskattat, för själv står jag som ett frågetecken här! :)
Pa
28
PatrikSWE
518i E28 -83
Tog lite bilder på missären:

Länk
Länk
Länk
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Kör du på trafikförsäkring alltså?,annars kan jag tänka mig att om du knackar in en flat skruvmejsel i cylindern och sedan vrider med en skift nyckel så att du knäcker upp låset.

Mvh Dannne
Pa
28
PatrikSWE
518i E28 -83
Nej den är halvförsäkrad, men det är väl bara helförsäkring som täcker skadegörelse?

Jag har funderat på flat skruvmejsel eller borra upp det, men eftersom jag inte redigt vet vad jag gör eller hur låset fungerar så är jag rädd att jag bara förstör ännu mer så den aldrig går att få upp :) Därför jag tänkte fråga efter tips här först innan man gör något man ångrar...
Bo
798
Bostedt
735iA -87
735il -91 (Manuell,diffbroms)
Chevrolet Blazer -99
Hej!
har du halv så täcker det skadorna men tvivlar på att det är värt det med tanke på självrisken...du kan nog ganska enkelt vålda upp det och du måste nog byta till nytt sedan och ev mekanismen innaför men du har nog inget val tyvärr...

Mvh Andreas

Visa användare
404
micke.l
745 iA -02
Patrik jag lider med dig,jag har slutat låsa bilen(annvänder start spärren i datorn) då står den då kvar o rutorna hela,om inte någon pundare känner på dörr låset,tar bort pnelen på steron o lämmnar inget i bilen
Klart,tom bil som ej går.

Pa
28
PatrikSWE
518i E28 -83
Micke, tack för sympatin! Tyvärr är det ju ingen immobilizer i gamla E28an och det är också anledningen till att jag skaffade rattkryckan.

Utnyttja försäkringen känns bara onödigt, självrisken kommer antagligen gå på mer än ett beg. lås och det kommer bli svindyrt att laga vilket bara belastar andra försäkringstagare i onödan. Någon som har ett lås till bakluckan på en E28'a liggandes? I så fall är jag intresserad.

Jag skall göra ett försök att vålda upp det. Jag tror inte att det kan bli mycket värre än det redan är. Det bästa är alltså att slå in en mejsel och vrida? Det är det tipset de flesta ger iaf...

Får jag upp möget så tänker jag inte låsa den i framtiden, men som sagt kommer det en pundare så känner de väl inte ens på låset innan de börjar bryta :(
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.