|
|
|
|---|---|
|
Ska byta avgassystemet från kattarna och bakåt, valet är svårt BMW original 5800kr, Bmw-pirat 4200kr, Raka rör rostfritt 4500-4800kr, vad väljer ni? Jag vill att bilen ska låta lite vid normal körning men morra då man gasar, sedan prioriteras hållbarheten högt. | |
|
Jag skulle föredra raka rör, där kan man få en satas som "brummar"! |
|
|
BMW original är mycket bra, på min E34 höll fabrikssystemet i nästan 10 år. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
På 535an har det suttit på sedan 1989 och 24000mil, rätt okej! Ingen som har erfarenhet från pirat originalsystem, är det värt pengarna 4200kr mot 5800kr original? |
|
|
i min har det nog suttit original sen 92, 28000 mil, har idag fått hem ett rakarör rostfritt, gick på 4800 me frakt o monteringssats. original går nog över 5000 /Stefan F |
|
|
jag kör med raka rör.. rostfritt stål allting följer med ett riktigt klipp, 4800 + frakt=5200 Mvh / enzo |
|
|
jag fick mitt avgassystem jag beställde från raka rör här i veckan, riktigt fint ljud blev det iaf. men jag tyckte att upphägningarna var lite sisådär, fick bängla en hel del innan det gick på plats, dom bakre satt för långt bak på ljuddämparen och dom främre var inte alls bra.. men iofs så kan ju sånt fixas till lätt med svets om man ska vara riktigt noga |
|
|
Blir det inte resonansljud och fortplantningar in i kupen, skakningar? Hur låter det på 5ans växel vid jämn gas runt 100km/h? |
|
|
in i kupen låter det inte deståmer än tidigare.. |
|
| hm men det beror ju på vad som satt på tidigare, jag syftar på mot original! | |
|
jag hade original tidigare.. visst låter det ju mer men inte enormt om jag håller jämn fart så låter det inte alls mycket |
|
|
Detta avgassystem tycker jag "väsnas" mest runt 2000 rpm, vid lite belastning.. Tycker inte de låter speciellt mycke i kupén.. Jo jag håller me fästena bak var lite sisådär:) haha Mvh / Magnus BMW 525, 24v |
|
Jeppe W |
Kom ihåg att meddela Raka Rör att bakre fästena kan behöva justeras, de blir bara glada över lite "gnäll"´som gör deras produkter ännu bättre! |
|
Jag behöver lite synpunkter på mitt avgassystem. Fråga 1: Katalysatorns skyddsplåt har lossnat. Resten av systemet ser också hemskt ut så det ska bytas, men ska jag byta katalysatorn också? Eller kan man köra omkring utan skyddsplåten? Fråga 2: På raka rörs hemsida finns det rostfria system till 535, ingår katalysatorn i dessa? Det står nämligen på andra system "bakom kat", dock inte på 535. |
|
|
Ja ghar kört raka rör 1 månad nu, jag är helnöjd, frugan knorrar lite över att det dånar mer bak (endast när man släpper gasen) Bilen har fått ett maffigare ljud, men det är inte störande, tycker inte den låter speciellt mycket mer när man kör normalt landsväg, det är mest vid gassläpp som den dänar på lite mer. Jag tycker bilen går bättre än tidigare, kanske psykiskt, men det känns så, och så när man kände hur astungt originalsystemet var, så funderar man ju om det var fullt me skit. Jag kan lugnt rekommendera raka rörs system, jag tog dubbla 51mm som motsvarar original, det finns en i dubbla 57mm också som skulle vara lite racigare sa han,(båda systemen efter kat) men jag nöjde mig me originalstuket, kostade 4500 +300 i frakt, med monteringssats. Passformen var det inte något fel på heller, och dem bakre fästena var inga problem att få dit. /Stefan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.