AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
777

Pratade i tel med MDS ang bandpass

Ma
309
Majid
320dA Touring -10
Hej ringde runt till olika MDS butiker angående bandpasslåda som jag var intresserad av. Tror det var en G31 Bandpasslåda som var feltillverkad.

Jag är så jävla trött, har suttit och surrat runt på massa sidor och ringt runt, skrivit inlägg.

Jag letar efter en Bandpasslåda och mitt krav är att det ska vara minst 2x10" eller 2x12" basar, det ska finnas möjlighet att leda ljudit in i coupen så att säga.

Dem här två basarna har jag kollat extra på...
Ma
309
Majid
320dA Touring -10
MDS bandpasslådan feltillverkad av MDS
Länk

Sämre kvalitet men tydligen den sista utvägen
Länk
Kan det vara därför det finns mängder av just sånna lådor på blocket? =)

Du har inte varit inne på Länk ?? kolla Macaudio`s bandpass lådor.

MVH
Ma
309
Majid
320dA Touring -10
Apropå Mac Audio, såg en annons på blocket 4x10" funkar den fint i en E36?
Länk
Skulle nog funka men du bör ha ett bra framsystem som kan spela bra midbas annars kommer det bara bli ett stort mullrande i bilen.
Har du "skisack" i bilen?
El
138
El_malo_E30
318i-88 E30
520i-92 E34
530i-93 E34
Är det inget alternativ att bygga själv?
Ma
309
Majid
320dA Touring -10
dubilidu!

Hade tänkt mig ett DLS eller JBL framsystem 5" högtalare med diskanter och delningsfilter. och 6x9 högtalare med lådor.

Alternativt denna låda verkar bra
Länk
gr
350
grizzly
F11 BMW 530dM Xdrive Touring -15
Porsche 996 Carrera 4S -02
Nissan Qashqai -17
Vad är det som gör MDS-lådan feltillverkad? Och vad får mac-audio-lådan att verka bra?
Färdigbyggda lådor passar nånstans mellan sällan och aldrig till 100% i en given bil. Det absolut bästa är att bygga lådan för en specifik bil. Vill/kan man inte själv finns det gott om firmor som kan hjälpa till.
Ma
309
Majid
320dA Touring -10
Dem där G30 lådorna med plexi på ena sidan och en röd logga "MDS" Samt 2 kromade portar uppåt.

Tillverkarna mätte fel, så dem två basarna spelar inte bra ihop, men kopplar man bort ena basen och sätter dit nå plan skiva som lock, då ska det spelar ganska bra säger dem....

Baslådorna kostade 3360:- men kostar nu 1500-2000 pga av feltillverkningen.
Ma
309
Majid
320dA Touring -10
Grizzly:

Mac Audio 2x12" är det inget fel alls på, dem har portar uppåt som spelar in mot hatthylle hålen. Man får bättre bastryck. Duger gott och väl.

Jag har varken tid, ork eller pengar att bygga egen baslådan förtillfället.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.