AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.274

Däckonline leveranser

52
447
528:n
528i -96
Halv månad snart sedan jag beställde däck av dom...Ingen som svarar på telefon..meilen är nedlagd som dom har på hemsidan.... Vad är Däckonline för skummisar egentligen?

Erfarenheter någon? Redan betalat för däcken o vintern närmar sig...
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Det tog en vecka när jag beställde däck från de. Det är lite olika med leveranserna, det finns en tråd om det sen tidigare.

Mvh Abbe

Dagboken: Länk
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
Sök på "däckonline" här ovan så kan du läsa nån timme eller 2.. mest positivt!

Diesel-räsern
/Rickard
sl
137
slhap
530Da Touring -02
jag beställde däck från dem i våras, efter två veckor mailade jag och frågade om status, i svaret stod det att de inte visste vilken transportör min order skickades med, å så fick jag en hög med siffror, men inget av sifferkombinationerna var ett kolli nummer hos varken DHL, Schenker eller Posten. ytterligare två veckor senare ringer de från DHL å så fick jag åka å hämta däcken på deras dist.central i stan, för avsändaren hade inte beställt utkörning.

Det tog mig en månad att få mina däck, som vanligt så får man väl vad man betalar för.

no brains, no headache...

fingerspitzgefühl!
52
447
528i -96
Idag fick jag ett svar: "Däcken har försvunnit...... Vi skickar nya"

Om jag inte hade ringt, meilat o jagat dom så hade dom aldrig hört av sig....
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Dom är bra men lite snurriga :/ jag fick mina däck efter 4 dagar så jag kan inte klaga... Problemet är att däcken latsas om på terminaler ett par gånger innan dom kommer fram!

// Blyfoten

le
224
leifeugen
540IA -02
Har inget att klandra har beställt 2ggr.priserna ok och levaransen fram till
dörren inom en vecka (iFinland)
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Beställt 4 gånger. Alla leveranser framme inom 2 veckor oftast inom 1 vecka.
Klockren leverantör är min erfarenhet.
Mvh
ASken
52
447
528i -96
Här är fortsättningen: Idag så kom det en ny uppsättning med däck igen....

Jag har fått 3 st uppsättningar vinterdäck nu... = 12 däck!!!

Trots att man ringer o säger till, meilar o skriver..... Fattar inte vad dom sysslar med på Däckonline!

Men priset var bra.... Eller som ordspråket Ni känner till om semestern:
" Vädret var i alla fall bra.."
Gu
53
Gunsten
535 -88
Då är de väl bara tacka o ta emot?!
SKulle jag aldrig ringa o säga att man fått för mycke däck, sälj dom till grannarna!!
52
447
528i -96
Bästa huvudkudden är ett gott samvete. Behåller jag däcken så är det Du Gunsten o andra som får betala mera nästa gång!

52
447
528i -96
Vill tillägga att dom är nog allt annat än skummisar... Verkar vara riktigt generösa istället....
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
528:n - BRA mera sådant tänkande. :)

DANNE
Min bil:
Länk
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Jag beställde däck från D.O. för ca. 3 veckor sen. Fick ett leverans datum på 6/12/05. Idag är det den 18/12. Har mailat dem och de beklagar förseningen med att skylla på fraktfirman. De säger att fraktfirman försökt nå mig men inte kommit fram. Det stämmer ej. Jag har inte missat några samtal samt inga meddelanden på svararen. Fraktfirman skulle höra av sig till mig igen, men inget samtal har jag fått. Det var i torsdags. Nu är det lördag och fortfarande inget samtal. Lite märkligt att jag skulle vara så svår att få tag på när D.O. fick tag på mig vid första försöket...

Har alldrig haft problem med leveranser tidigare från D.O. men detta börjar bli irriterande. Har de nyligen blivigt uppköpta? Kan inte påminna mig om att D.O. låg i Tyskland förra gången jag beställde. De har dessutom ändrat betalningmöjligheterna till det sämre. Förut kunde man nämligen betala postförskott, men nu ska man betala i förskott.

Känner någon igen detta?

DANNE
Min bil:
Länk
Robban_e
Har beställt 3 gånger o fått däcken inom 2veckor, så jag kan inte heller klaga, mest positivt......

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.