AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
684

Vindbrus på ny 325i i högre fart

Adder
Jag skrev om detta för några dagar sedan, men av okänd anledning togs brevet bort.

Alltså: Jag har en nyare 325i sedan-01 vars garanti har precis gått ut och efter en lättare plåtskada som åtgärdades av Blombergs Bil (fö bra jobb med lacken, fort gick det också) märker att det är ganska högt vindbrus, redan i lägre farter. Man hör tydligt dubbarna numer, vilket man gjorde förut samt vindbruset ökar vid fart (förut var vindbruset konstant från 140-240 km/h).

Vad kan detta bero på? Kan det vara så att dörrarna har justerats (kan man justera dörrarna) felaktigt eller kan det vara så att listerna är skadade? Vad kostar lister, någon? Är det dyrt/svårt byta ut dessa?

Tacksam för svar!
bl
2.296
blixten
325i -88
Dörrarna går att justera, de är ofta anledning till vindbrus.
M-3
Hej jovisst kolla justering dörrar först sedan om listen runt, sitter som den ska,kanske någon liten skada på den,,rutan går den ända upp??,kan ju bli lite konstigt om batt varit frånkopplat..men föresten påpeka för dom som fixade bilen,det borde stå för dom...och ge dig inte,man måste kunna kräva att bilen blir i stort sätt samma skick som innan.. Ha det
Mr
30
Mr PB
E36 328 IM TOURING -98
Hade de inte demonterat framskärmen också?? I så fall tycker jag att du ska kontrollera att skärmen och dörren sitter i rätt läge mot varandra. Det hände nämligen mig på en 525'a där de monterade tillbaka skärmen för långt in i förhållande till dörren. Blev ett jäkla vindbrus när vinden låg rätt på.

Lycka till!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.