|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Tja, Jag har precis köpt mig en Imola-röd 318-2002. Precis vad jag letat efter!!! Dock är jag grymt osäker på skicket på lacken. Den ser nästa lite "solblekt" ut. Jag har kollat in andra Imolaröda bilar på nätet, tycker denna är mer rosa är de jag sett. Alltså, jag vill lämna in denna på ett kvalitetställe för att rädda lacken och få rätt lyster i den igen. Vad kan ni rekommendera mig att göra? Jag har kollat MrCap, de tar 5000kr, jag är beredd att lägga de pengarna, men jag har samtidigt läst att de inte behöver vara bäst, eller att de tom är ganska dåliga. Någon som har några erfarenheter av ställen för detta i göteborg, jag vill ha varningar och tips om seriösa ställen. Tacksam för svar! | |
|
Ska du lägga så mycket pengar så rekomenderar jag Ditec före MrCap, dock har jag ingen erfarenhet av Ditec just i Göteborg. ___ //Ulf |
|
| någon som har färska erfarenheter av Ditec, MrCap eller motsvarande i Göteborg? | |
| Är du säker på att dess färg verkligen är imolarot då så det inte är hellrot eller japanrot ? Låter konstigt med en blekt -02 | |
|
Hmm, inte 100%, dock säger det att det är en imolaröd när jag pratade med första ägaren samt BMW gbg... Så det är ganska tillförlitlig info... Kan hända att den inte är blekt, bara dåligt skick just nu... Oxider i lacken kanske? |
|
| Kolla färgkoden i motorrummet så att du är helt säker på att den är Imolaröd. | |
|
Då denna lack har ett skyddande klarlackslager på sig, kan den inte blivit solblekt. Möjligtvis att den har mycket tvättrepor så den ser lite grådassig ut. Men inte solblekt. Om den däremot är omlackad av någon anledning kan de ju struntat i klarlack, då kan den vara solblekt. Mvh Carl. Pärlan: Länk |
|
|
Okey, det låter ju bra. Jag har pratat med både de tidigare ägarna. Den första (ägt i 2 år) säger att han handtvättat själv. Det låter ju bra, om han inte har grus i svampen då... Den andra (ägt sedan januari i år) har knappt tvättat över huvudtaget, verkar inte ha tyckt det vara viktigt. Det är inte frågan om att den är omlackad, men den sista ägaren har ju inte tvättat eller vårdat under nästan 1 år. Därav att den kanske inte ser ut som andra superfräsha imolaröda bilar... Jag antar att lacken inte är skadad värre än att det räcker om jag lämnar in den hos någon seriös firma som kan lyfta lacken... Men jag vill verkligen ha tips om firmor, någon här måste ju ha lite erfarenhet. Jag tycker inte jag kan lita på det som firmorna säger i telefon, de låter inte helt övertygande när jag pratar med dem... Någon som använt MrCap eller Ditec i Gbg? |
|
|
Hej Göteborg är inte min starka sida men DITEC har jag många goda erfarenheter av själv. Gör såhär är mitt tips. Ring Åke på Ditec 040 181832 och fråga vilka som har hållt på längst i göteborg det är det jag kan tipsa dig om. En erfaren DITECare är det jag själv använder i Sthlm. Lycka till med en läcker färg det går att fixa ska du se! Mvh Asken |
|
|
Tack för tipset... uppskattas... //John |
|
|
Har bara erfarenhet av Mr Cap på Importgatan här i Göteborg och dem kan jag inte rekommendera. De lyckades polera bort lacken ner till grundfärgen uppe i hörnet på kombiluckan på en sprillans ny Mondeo jag inhandlat i ett svagt ögonblick...Det var vintern -02 som jag gjorde misstaget att anlita dem. De försökte bättra med LACKSTIFT!!! Även bilen var ju ett misstag - men man lär sig så länge man lever:-) /Magnus Min samling:Länk |
|
| Tack för den varningen, jag är misstänksam mot MrCAP jag med. De ger oseriösa signaler när man pratar med dem... Synd att de inte är rädda om sitt rykte... | |
| Vilket skitsnack alltså !!! Tror inte en sekund på vad du skrev !!! | |
|
Misstänker att det förekommer lokala avvikelser gällande kvalitén hos MrCap... /Bo-Erik Länk |
|
|
Jag har haft tre bilar på behandling hos MrCap Kungsbacka och fått ett mycket bra intryck av dessa samt deras arbete, kan därför rekomendera att ta en kontakt med dessa. Har för övrig testat totalt tre olika Mr cap i landet och denna har varit bäst enligt min uppfattning. |
|
|
Jag lämna in min bil på gsbil i Stenungsund Länk Behandlingen jag gav bilen heter Swedecoat Jag blev otrolig nöjd med resultatet. Jag lämna in min fabrors bil som hade tappat färgen(för mycket sol och för lite vax). När jag hämta den nästa dag så den ut som ny. Det var tre år sedan och den ser fortfarande ny ut. Så här blev min bil Länk Äger ingen BMW, med det lutar åt att det blir det nästa gång. |
|
|
>>Geft vad pröjsade du?? Välkommen till forumet! mvh |
|
|
Första gången koastar det 4000kr, gång 2-5 kostar det 2000kr. Men man behöver bara göra det varannat år! För då går derass garantier ut. Efter 5 gånger (tror det var de, kan va 6 med) så tar ha bort allt och börjar om på nytt. Tack för det Dutta *Bugar artigt* |
|
Arnold Braunschweiger |
Jag har kört på samma behandling som Geft gjorde. Är mycket nöjd med Swedecoat. En på jobbet körde Ditec i Rollsbo/Kungälv och hon blev mycket nöjd med. |
Arnold Braunschweiger |
...och jag är ändå en extrem bilvårdsdåre (som de flesta av oss ;)) Ny tvättsvamp varje gång jag tvättar och lägger nog en 300 kr i månaden på bilvårdsprodukter. |
porta |
Arnold, vad köper när du har swedecoat-behandlat din bil? Svampar för 300kr i månaden eller? =) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.