AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.329

Utbildnig med inriktning trimma bilar?

Visa användare
139
Hemsö Danne
BMW 325 -87
En kompis nämde någon utbildning efter gymnasiet där man fick lära sig trimma bilar,länk hadde funnit på SQR:s hemsida men e nu borta..någon som vet något om denna utbildning lr liknande?
Låter spännande?

Flöde, hållfasthet, tröghet, aerodynamik, termodynamik, osv låter som något som skulle kunna ingå i en sådan utbildning?

- Men jag kan ju ha fel!

E12/E28-problem/lösningar finns här Länk
Visa användare
139
Hemsö Danne
BMW 325 -87
ja mkt spännande! sen kan man juh tänka vidare..vad finns det för jobb och framtid i det hela om man inte startar eget..he finns juh få jobb inom trim och viseversa kan jag tänka mig iaf?! me endå en riktgit kul utbildning!!
Det finns en motorsportutbildning i Mantorp. Har två kompisar som gått denna och det går inte direkt nöd på någon av dem, om man säger så. De jobbar dock extremt hårt och mycket, min ena kompis har nog 200-250 resdagar på ett år... Inget för er med fru / familj mao :)

Mvh,
Kalle
M5:an: Länk
Kalle

Pratar vi på gymnasienivå nu, eller..?

- Men jag kan ju ha fel!

camata,

Ja. Beklagar, missade att det var eftergymnasiala utbildningar som efterfrågades :-/

Mvh,
Kalle
M5:an: Länk
Jah, för fan! Vi är ju "vuxna" män, jue! =)

- Men jag kan ju ha fel!

Visa användare
139
Hemsö Danne
BMW 325 -87
jag tror jag slår en pling till SQR och hör med dom =)
Pe
210
Pedahl
318 i -88
1800 -69
730 i -92
535 d Touring -05
520 i Touring -92
635 csi -84
2000 Touring -72
R100S -77
Om man inte är skoltrött så är det Civilingenjörsutbildningar inom maskinteknik med Fordonsinriktning som gäller. Finns bla på KTH och Chalmers. Efter det kan man forska vidare......
Teorierna bakom de områden du nämnde camata är ju inte helt enkla utan kräver ganska hög nivå. Lyckligtvis finns det ju dataprogram som räknar åt en men som oftast gäller det att veta vilka värden man stoppar in. Skit in=skit ut!
Sålde lite BMW-grejor till en kille på KTH som bla forskade om turboaggregat,
variabla skovelvinklar, eller nåt sånt. De låg i framkant inom området och samarbetade givetvis tätt med bil- och lastbilstillverkarna. Det lät mycket spännande.
Lite tung utbildning om man bara ska utbilda sig för att trimma bilen men ska man utbilda sig för livet inom något man är intresserad av så kanske det kan vara något?
Det finns folk här på forumet som gått dessa utbildningar och som säkert kan berätta mer.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.