|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, farsan har en 525tds och i sommras så märkte vi att ac:n absolut inte fungerar. Det är tryck i systemet och det kommer luft men inte speciellt kall luft. Det är säkert något simpelt fel men jag/vi kan inte ac funktionen ett dug. Tacksam för svar MVH Stefan | |
|
Har ni kollat om systemet läcker gas? Effekten brukar sjunka då. Hasso har en utmärkt beskrivning av AC bland mektipsen här på Autopower: Länk Söker du inlägg via länken ovan finner du många diskussioner om AC-problem. Mvh /Anders med en likadan bil, och som bytte kondensor i somras --- 15" och gula blinkers, för att jag törs --- |
|
Ulke |
Kan saknas gas. Även om det pyser när man kollar genom att trycka in backventilen på anslutningsröret så kan det vara för lite gas i systemet. Kyleffekten kommer först då tillräcklig mängd freon finns i systemet, att ac:n snurrar igång är ingen garanti för att det finns gas i tillräcklig mängd. En bil-ac innehåller en stor mängd freon, till exempel ungefär 4-5ggr mer än i ett kylskåp... mvh Ulke |
|
okej tackar för svaren. Det kommer kallluft men inte mycket alls, så kan ja tänka mig att det är för lite gas rätta mig om jag har fel. |
|
Ulke |
Stämmer bra det... //Ulke |
|
Brukar du montionera ac:n? Alltså köra den lite då och då även om det inte finns ett kyl behov? Gör man inte det så börjar axeltätningen på kompressorn att läcka //Simon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.