AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.194

Är BMW-motorer en seriös firma?

Jag har hittat en firma som kallar sig BMW-motorer och jag undrar ifall den ökände Ingemar ligger bakom det eller är det några seriösa killar? Jag håller på att leta motor själv.

Rickard
Ja
1.557
JaJsEn
320IK -88
750IAL Highline -90
318I Touring -91
325IX -87
320I -92
R80/7 -78
sök efter ämnen som handlar om ingemar o som har med hans motorrenoveringsfirma (samma nisse)

så får du skapa dej en egen uppfattninge,

han har tydligen fått ett ganska mysigt ärr efter en missnöjd kund.

mvh Erik Jakobsson

Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =)
Sen är det dubbla priset på allt pga att det är "special super-duper racinglager" i den "nyrenoverade" motorn.

- Men jag kan ju ha fel!

E12/E28-problem/lösningar finns här Länk
Kr
46
Krumeluren
525i -90 Turbo
Shit! Jag som har betsällt en motor utav honom.. 12.500 för en nyrenoverad m20b25 motor. Jag börjar bli lite misstänksam vad gäller planeringen på stället, Snackade med honom första gången för ca 3 veckor sedan då han sa att de skulle åka upp hit till sthlm fyra dagar senare och så har det låtit på honom hittills och än har jag ingen motor.. Pratade med honom idag och frågade när det blir av, svaret förra veckan va att " på måndag absolut senast tisdag kommer vi" men nu kommer dom på torsdag isället! Börjar tröttna om jag ska vara ärlig.

Tycker ni man ska skita i honom och hitta sin motor på ett annat ställe?

Mvh// Micha
Bo
798
Bostedt
735iA -87
735il -91 (Manuell,diffbroms)
Chevrolet Blazer -99
skit i det och hitta en annan motor istället...mycket pengar för en motor som säkerligen inte är renoverad...men man vet ju aldrig...

Mvh Andreas

Kr
46
Krumeluren
525i -90 Turbo
mm.. får fundera på det lite. Tur att det finns folk som er med koll på läget i alla fall :)

Mvh// Micha
sise
efter alla SKIT jag läst om INGEMAr så skulle jag inte köpt av honom ,, många som fått SKITSAKER FÖR MKT PENGAR

mi
910
micke80
528i -86
520i -97
635CSi -83

BMW CS #3981
Har aldrig handalt något av honom, så jag ska varken döma ut eller försvara honom. Men här finns lite att läsa om du är intresserad:

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.