AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.354

Sprängskiss M30 E28 önskas.

Br
54
Bråkis
528i -82
Hej! Har någon sprängskiss på min motor?
BMW 528i -82 (E28).

Jag skulle vilja se var rostpluggarna sitter - förhoppningsvis har en tryckts ut i förra veckan..

Tackar och bockar!
ek
885
ekblom
BMW M5 E39 -02
BMW 530xd T -07
BMW 120iA -07
tror du menar Frostpluggarna

"Förhoppningsvis"? Hehe
Vad har du för problem? Läckage med efterföljande varmgång?

- Men jag kan ju ha fel!

E12/E28-problem/lösningar finns här Länk
Br
54
Bråkis
528i -82
Hej! Det gick för fort - självklart menar jag frostpluggarna - även om det är risk att de kan vara rostpluggar...

Har inte försökt starta ens - det rinner ut på gatan i samma takt som man fyller på i expansionkärlet - stort hål alltså.

52
240
525ix
525ix -92
3.0 Csi -75
Länk
Br
54
Bråkis
528i -82
Klockrent! Kommer göra stor nytta!
Br
54
Bråkis
528i -82
De satt inget kul till alls, skall försöka få in bilen i garaget när snön släppt - inget kul att köra den utan någon kylvätska alls - och demontera hela insuget. Sedan kommer jag åt frostpluggarna...

Det är enklare med liten motor i stor bil än tvärtom.. om man vill göra själv..
bm
304
bmwtouring
523i touring -00
om det läcker under insuget kan det vara en av slangarna som sitter där som har släppt ju (bara en tanke, det vore ju lite enklare).

/M
Br
54
Bråkis
528i -82
Ja absolut, kan det mycket väl vara. Men de är nästan lika svåra att se med monterat insug.. I alla händelser måste bilen in i garaget för att få det gjort.

Typiskt att jag köpte en kylarvätskeprovare för att kolla kylarvattnet men inte fick den att funka. Och dagarna efter kom vintern och det var för lite glykol... Det kostar att vara snål!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.