|
Sida 6 av 6
|
|
|---|---|
|
Säger som kraftwerk- Vad är onödig utrustning ??? Kul o sitta i en sprojlans 7:a som man betalat en miljon för utan elhissar , elspeglar , centrallås m.m Vad lyxig den bilen skulle kännas ! INTE ! Det ska vara FULLUTRUSTAT ! Mvh Richard |
|
|
Hmm ja det mest onödiga tillbehöret jag har på min e39 måste vara knappen för återcirkulerande luft som sitter på ratten.. Såååå onödig! Ja menar det är ju bara att trycka på knappen som siter på klimatorn. |
|
|
Johan: Då kan man med ditt resonemang egentligen säga att mulitfunktinsratten är totalt onödig eftersom alla knappar där återfinns på andra ställen (dock ej farthållaren på många modeller). Tanken är väl att det ska vara smidigt. Du kanske inte använder knappen ofta men killen som varje dag påväg till jobbet passerar ett pappersbruk kanske använder den ofta.:) /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Andersson_CSI: Du har nog rätt men om jag ist säger så här då, Knappen för återcikulerande luft på ratten är den utrustning som JAG hade klarat mig utan.. Mitt åk Länk |
|
|
Johanhud: Den knappen sitter bara på snik-utrustade E39:or! På min 540 som jag hade så gick den knappen till rattvärmen som var mycket uppskattad! Mvh, Steaman BMW 316ti -02 MB C32 AMG -02 LR Discovery V8 -01 |
|
|
Steaman: Ahha den funktionen skulle jag mycket gärna ha haft ist. Men jag har ju bara en "snik-utrustad E39" Mitt åk Länk |
|
|
Steaman- Har du bitmärken på tungan nu? He he;)) DANNE Min bil: Länk |
|
|
Jag ät förvånad att rattvärmen inte är vanligare då den är en okomplicerad (billig) funktion som är underbar. Den borde kunna kompleteras med värme i växelknoppen på bilar med manuella lådor! Visst är det kul att skämta om, eller gotta sig åt, alla mer eller mindre behövda optioner i bilen som man har fått på köpet för att det finns förstaägare som absolut måste ha alla optioner! I min 540 fanns det demonterbara draget som inte hade en repa i lacken på kulan! Och under reserven hittade jag en BMW original reservdunk som aldrig varit fylld med bensin. Själv så kompletterade jag listan genom att låta installera webastovärmare med minicallstart som jag totalt använde ca 10 ggr. Mvh, Steaman BMW 316ti -02 MB C32 AMG -02 LR Discovery V8 -01 |
|
|
Dandelue: Du menar att det är så kallt utan rattvärmen? Jag har numera varmgarage i huset och på jobbet så ratten är unte kall så ofta. Dessutom är det väl händerna som fryser fast i ratten när handsvetten kommer som resultat av C32:ans utsinninga acc. :-) Mvh, Steaman BMW 316ti -02 MB C32 AMG -02 LR Discovery V8 -01 |
|
|
Steaman- Nej jag tänkte mest på Johanhudiks svar på ditt nästsenaste inlägg... ;) DANNE Min bil: Länk |
|
|
Finns ingen anledning, det är ju inte Johanhudik som snikutrustat bilen utan första ägaren. Mvh, Steaman BMW 316ti -02 MB C32 AMG -02 LR Discovery V8 -01 |
|
|
Johanhudik: Det är jag med på:) /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Hee hee nu har jag hittat den onödigaste grejen... Den lilla ratten som justerar ner halvljuset. Men vadå den är ju jätte bra när man lastar tungt eller drar släp tänker ni då! Ja visst är den det men inte på en bil med sk "air ride system" Luft fjädring och nivåreglering. Hur mycket jag än lastar in i skåpet så är bilen lika hög bak, varför då denna onödiga grej! Mitt åk Länk |
|
|
Jättenöjd med E91:an hittils - endast en sak/"utrustning" som irriterar mig...spärren som gör att man inte kan starta bilen om man inte trycker ner kopplingen! Helt värdelöst att behöva sätta sig i bilen innan man skottar fram och skrapar den på vintern! Borde räcka att som med alla andra bilar jag haft (inklusive E46:an): kolla att friläge är i och sedan vrida startnyckeln för start - då slipper man sätta sig i bilen och dra in onödigt mycket snö i den... Verkar helt klart vara en eftergift för korkade amerikanare som startar bilen utan att kolla att friläget är i... :o( Tror inte att man kan koppla bort den funktionen men jag skall helt klart fråga vid service! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Johan B- Ja det måste ju VERKLIGEN handla om de puckade "Amerikanarna"... eller hur? DANNE Min bil: Länk |
|
|
Dandelue, oops trampade jag på en öm tå? ;o)) Faktum är nog att det är just amerikanska marknaden som fått styra den funktionen så BMW skall slippa bli stämda när någon lyckas köra iväg vid starten annars. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Rattvärme skulle jag bra gärna vilja ha, inte skönt att hålla i en -15,-20 grader kall kringla, ser ju inte snyggt ut med skoterhandskar i en BMW heller:-) Massagesäte skulle också vara uppskattat, onödig lyx för unga grabbar men för oss sönderslitna gubbar skulle det inte kännas onödigt. Min bil Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.