|
Sida 5 av 6
|
|
|---|---|
| ASKKOPP är det onödigaste tillbehöret! Vilken jackass röker i bilen idag? | |
| I standardutrustningen för bilar borde det ingå ett sprinklersystem som går igång så snart en cigarett tänds. | |
|
Elinställbar vänster backspegel. lönt?.. man når ju den lilla pinnen när man sitter där. inte konstigt att fler o fler människor lider av fetma. man behöver ju knappt röra sig |
|
|
Jag skrev förstås fel i mitt förra inlägg... GIVETVIS hade E38:an elinställbarabackspeglar, men inte elinFÄLLbara diton, vilket var riktigt retligt. Mvh, Kalle M5:an: Länk |
|
| Regnsensor skulle jag klara mig mycket bra utan. När vindrutan blir lite sliten funkar det inte särskilt bra. Fast visst är det skönt så länge det funkar. Problemet är att man inte har BÅDE intervalltorkning och regnsensor, man måste välja. Dumt. | |
| Jag vet inte vad det heter... "Håll-i-dig-handtag" kanske? Hur som helst så menar jag handtaget innanför, ovanför varje dörr. Har aldrig förstått meningen med att ha ett sånt för föraren. När ska man använda det, liksom? När man inser att man är på väg att krascha? När man tycker att man kör för "avancerat"? :) | |
| Anders N: Då du är 70 år och ska ut och in ur bilen. | |
|
Den enligt mig mest onödiga saken i 325an och 318isen måste vara den lilla mätaren som visar aktuell förbrukning. Skönt att man slipper den i compacten och M roadstern:) /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Jag har en annan bil. Där skulle jag vilja placera massage i framstolarna som mest meningslösa tillbehör. //Player |
|
|
Player: Mercedes S-klass månne? /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Äh det visste du.... Dom aktiva stolarna är dock bra. //Player |
|
|
Lite massage låter ju inte helt fel efter stillasittande i 70 mil? |
|
| Det mest meningslösa tillval jag har haft i bilar är manuell växel. | |
|
Ika: Så sant. Om det inte är en sportbil, varför ska man då besvära sig med att sitta och dra i spaken hela tiden ;) ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
J.Dredd Jag antar att Ika menar Steptronic funktion på automatlådan. Jag har sagt det förrut och jag säger det igen.. *Främre dimljus - Har aldrig varit en nödvändighet.. Bra att ha, så man syns bättre i dimma, men knappast en nödvändighet *Automatisk avbländning innerbackspegel - Svårt att höja på handen o vrida lite. *ask-kopp - Jag håller med Erik Berg.. Vilken idiot röker i sin fina BMW?? Jag är rökare och har varit det i över 10 år.. den enda bilen jag rökt i var försvarets LT45:a som jag för Lääääänge sedan körde i lumpen. Och då fimpade jag fortfarande inte i ask-koppen. Jag fimpade genom sidorutan. |
|
|
Amullo: Jag tror Ika menar just manuell växellåda :) Askkoppen är inte helt värdelös. Bra ställe att förvara parkeringsmynt. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
| Möjligen kan flaggstången betraktas som meningslös, men annars finns det nog användare av det mesta BMW kan erbjuda. Att min bil saknar rattvärme är ngt jag djupt beklagar, men kag älskar den inbyggda massagen i framstolarna (som somliga avskyr). Inte med någon annan bil har jag kunnat köra 40 mil i ett sträck utan att känna mig det minsta ledbruten när jag kliver ur bilen. Fast det ska erkännas att stolarna som sitter i de BMW jag kört har alltid varit superba, bättre än i de Volvo jag kört. För eventuella Volvoägares skull vill jag påpeka att jag själv har ägt Volvo så jag har erfarenheten av deras stolar. | |
|
Tycker "inga mugghållare" vore ett väldigt bra tillbehör. Vill inte att någon skall ha dricka i bilen överhuvudtaget. En grej jag skulle vilja ha är faktiskt högtrycksspolning av bakrutan. Den skitar igen totalt iaf. på e39 sedan och skulle iaf. ge lite effekt. Torkare vore inte så snyggt, men en kraftfull, snyggt dold högtrycksspolning via takfenan på de nya bilarna tycker jag gott BMW skulle sätta dit. Automatiskt avbländbart helljus vore också ett nice tillbehör. Kan man fixa de avancerade farthållare som finns nu så borde inte det vara något problem. Vore guld när man ligger och kör långa sträckor på hösten att slippa slå av och på helljuset. |
|
|
I så fall så vore det man vxl-låda, men inte altid kan man få automat med och då i så fall: -Dimljus fram -Kompass -Eldriven antenn -Cigaret tändare |
|
|
Player: Japp :) Minnet är bra, du berättade om bilen på träffen i åhlensgaraget i sommras och jag förmodade att du hade kvar bilen... /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.