AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
10.060

Räkna upp de absolut meningslösaste utrustningen i din bil

Sida 4 av 6
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Jag lägger mina pengar på en bil och inget annat!

Tyvärr följer det ju med en hel del som man får dras med oavsett hur gammal eller ny bilen är, vad man har för utrustning är inte viktigt när en BMW är till för att köras!

Lull lull och annat bjäfs kan man ha i hemmet där man bla kan förvara sitt lilla hemmasystem för 237 000kr som man kan blåsa ut alla rutor i huset med. En stereo hör inte hemma i en BMW där man kan lyssna på motorn istället och inte behöver något så onödigt, som dessutom är fult i bilen och drar till sig klåfingriga människor.

Snacka om fjantsnack, utan utrustning så går det inte att sälja en bil, kanske gäller det slit och släng glåmiga vardagsbilar där man uttråkas så mycket att man måste leka med någonting annat.

Hehe jag vet en extremare person än jag själv, han beställde en helt ny 97a BMW 320E36 vit, när säljaren glömde skicka med original alufälgarna blev köparen arg och undrade om han måste ha dem :-) hahaha jag njuter fortfarande. Jag tror han tog dem till sist.
BM
1.842
BMW_MAN
F11, 535xD -14
E39, 525i -01
Jag skulle vilja ha två olika klasser av onödighet.

1. Sådant som är onödigt som man bara kan låta bli att använda, tex
-Dimljus
-Mugghållare
-osv

2. Sådant som är onödigt som man TVINGAS att använda i alla fall, tex
-iDrive (för det finns ju inga knappar kvar att trycka på)
-osv
Vad är det för onödigt med mugghållare?

Har ni hål i läppen eller kör ni aldrig sträckor längre än tre mil?

Det är ju oumbärligt med kaffe och en fetprilla vid lite längre turer :-)

camata:
För att barn inte skall kunna få ner sidorutorna.

Keep Your Distance!
Clubsport

Men knappen till dörrlåsen...
För att låsa så trycker man ned låsknoppen, för att öppna drar man i handtaget...

- Men jag kan ju ha fel!

E12/E28-problem/lösningar finns här Länk
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Camata: Det är sant, men man låser för att ingen utifrån ska kunna öppna genom att dra i handtaget...

"Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en".
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Röststyrning - lite kul ibland dock, men används mera för att visa andra hur coolt det är, än vi själva använder det ;-)

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
heltsonika

Jo, men det är ju exakt samma sak som händer om man bara trycker ned låsknoppen. Låsknappen är alltså lika nödvändig som att ha en fjärrkontroll till datorskärmen.

- Men jag kan ju ha fel!

E12/E28-problem/lösningar finns här Länk
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Camata: Det är sant! Men det blir svårare att låsa upp dörren utan att öppna den om man inte har kanppen! Viktig pryl det där serrö... ;)

"Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en".
Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
Passagerare är väl ganska onödigt, men man kan kanske inte räkna dom som utrustning :)

Steptronic funkionen.
e1
183
e12
F10 520D
Alpina B3 3.0
Audi A4 Allroad
EDC,i alla fall på Bmw som har så bra chassi standard.
ma
301
madmax05
320i E90 M-sport
Det mesta är väl inte nödvändigt men kul att ha, man får massa i standard med BMW jämfört med andra bilmärken. Audi A4 har rätt så mycket kanske till o med mer i standard än BMW
Visa användare
306
yozef
316i Compact -00
Farthållare

Jag anser att det är ett rent trafikfarligt tillbehör

sv
334
svenne540
Bmw 540ia -94
All utrustning är nödvändigt! ju mera desto bättre! fast när det går sönder så är det ju inte så roligt! MVH Micke
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
bayern münchen: Steptronic är inte helt fel när man kör tunga släp. Särskilt på bilar med lite mindre motor.

///Jesper
-=Svenska E28/E12 Registret=-
Besök gärna: Länk om du har en E28/E12
Jag var och tittade på en 540 -02 på Autogeeber för ett par månader sen. Den hade elektriskt infällbara speglar, är fortfarande lite osäker när jag skulle behöva det. Men det är ju jag det som bor på landet ;)

Mvh
/Bruno
Länk
BMW CS 4657
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
bruno//

Jag har det till min E46, har nästan aldrig använt det! :)

------
Länk
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Man kan INTE ha för mycket utrustning! Helst vill jag ha ALLT som går att uppbringa ;-)

BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein,wie Sie,mein Bayrische Mädel.
Elinställbara backspeglar saknades på min E38 vilket var en riktig pärs! Bilen gick nämligen inte in i garaget med speglarna utfällda, och hur kul är det att springa ut och fälla in/ut dem för hand varje gång?

318is har ingen utrustning så den räknas inte :D

Onödigaste extrautrustningen i M5 (om vi bortser från ciggtändare och sånt junk) är elinställbara nackstöd för baksätet. Men det är ju bara kul att ha lite meningslös utrustning :-)

Mvh,
Kalle
M5:an: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.