AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
10.061

Räkna upp de absolut meningslösaste utrustningen i din bil

Sida 3 av 6
Ac
383
Acous
e21 318i -82
frifart, menar du verkligen stereo? alltsa ingen musik? bilstereo är det absolut viktigaste tycker jag
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
frifart: så du menar att du skulle beställa en ny bmw utan c-lås, elspeglar, stereo och AC? den skulle bli svårsåld..

Diesel-räsern
/Rickard
ri
320
rightnow
3-Serie Coupé, 2004
han skrev väl all den utrustning som inte finns i hans bilar, som han inte heller saknar! :) ^^
Här har ni några exempel:
Länk
Länk
Länk
Länk

- Men jag kan ju ha fel!

E12/E28-problem/lösningar finns här Länk
FRIFART- Verkar som du får rikta in dig på en 70-talare nästa gång eftersom mig veterligen alla bmw från 1980 och framåt har elspeglar som standard ;-)

Automatisk öppning av låset till bakluckan från nyckeln.
Jag måste ändå dit och pilla med handen för att lyfta luckan.

Sedan främre dimljus.

Flåklypa
Flåklypa: Ack så sant...på S-klassen går i alla fall luckan upp när man trycker på knappen. Tycker också det är meningslöst att luckan endas 'öppnas' med knappen på min BMW. Som sagt, man måste ju ändå dit o 'dra upp' luckan:(!

The Seven Series...Cause I ride with pride!
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Camata: Haha! Fast automatlådan är ju en av dom överlägset mest användbara sakerna man kan sätta i en bil om man bor i Sthlm :)

///Jesper
-=Svenska E28/E12 Registret=-
Besök gärna: Länk om du har en E28/E12
tr
1.968
tryggve
BMW/Alpina 335is -89
Alpina B3 3.4S Touring -05
Alpina B6 3.5 -89
323i -79
325i -88
1M Coupé -11
320dT -10
Frankrike utförande på min 325iA, gula ljus (numera utbytade till vita), check-control på franska (blir mer dramatiskt med Niv. Huile och Codes än Motor Öl och Abblendlicht) och tuta med högre frekvens (låter oink, oink istället för tuut, tuut).

/Johan Tryggvesson

-Die Entwicklung stoppte bei 30-
Visa användare
215
civ98ssu
E46 330 02 Turing
E39 525 02 Sedan
Rumpvarmaren har jag aldrig andvänt.
Ci
531
CiM
325ciM-04

de onödigaste "utrustningarna" är väl ändå ytterspeglarna och blinkers spaken, nu för tiden är det ingen som använder de. :-)
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
raggadish! CiM satte huvet på spiken ordentligt!!

Diesel-räsern
/Rickard
Visa användare
1.080
lalaw
BMW 520D -17 F11
Mini Cooper S -03
MGB Roadster -67
Think City -10
hastighetsberonde tryckreglering av vindrutetorkarna som jag faktiskt har eftermonterat...
St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
Elfönsterhissar.
Vad är det som är så jobbigt med att veva ett par varv på fönsterhissen när du ändå sitter och sliter i ratten oavbrutet (speciellt vid stadskörning)??? Detta borde också ge pluspoäng i Ncap-testerna eftersom du alltid kan komma ut ur bilen när du plumsat ner i böljan. :-)
Eller så är det möjligtvis avsaknaden av "elratt" som är dåligt. Det hade ju räckt med ett Playstation-styrkors så hade saken varit löst. Känsligheten skulle ju kunna sättas efter person precis som i vilket spel som helst.
An
291
Antiloop
E38 728iA
Vad FRIFART menar är nog att det blir mer "race" över bilen när man inte lastar i typ 300kg extrautrustning. Själv anser jag att TV/Navi är totalt onödigt. Visst, man kanske har nytta av det en eller ett par ggr om året när man förvirrat sig in i Hamburgs centrum eller nåt, men att betala 20000 extra för det? Bortkastade pengar... Det är kul me kartor. ;) (OBS gäller såklart inte taxi-, bud-, lastbilschaufförer osv..)
st
3.464
steaman
BMW iX3 50 xDrive G03 -2026 beställd
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Glöm inte att skippa servon så slipper du några maskiner på gymmet! För att inte glömma att värme är helt överflödigt, man har ju ändå ytterkläder med sig i bilen.

Mvh, Steaman

BMW 316ti -02
MB C32 AMG -02
LR Discovery V8 -01
camata: Länk
Flagghållare är ju något bland det coolaste man kan ha på en bil som 760Li. Snacka om limousinekänsla! Men onödigt? Ja kanske något :)

Belyst makeupspegel tycker jag ligger bra till på listan över de onödigaste sakerna tillsammans med ciggarettändaren och automatisk öppning av låset till bakluckan.

Mvh Johan
Skisacken har jag aldrig använt på nån av mina bilar.

Funderar starkt på att plocka på lite onödig utrustning på min nya BMW som El-rollo, förvaringspkt, Klimatkomfortvindruta.

Keep Your Distance!
Vad ska man egentligen med låsknappen vid manövreringen till elhissarna på förardörren till?

- Men jag kan ju ha fel!

E12/E28-problem/lösningar finns här Länk
Taklucka

/Olof

Überlegenheit aus Bayern
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.