|
Sida 3 av 6
|
|
|---|---|
| frifart, menar du verkligen stereo? alltsa ingen musik? bilstereo är det absolut viktigaste tycker jag | |
|
frifart: så du menar att du skulle beställa en ny bmw utan c-lås, elspeglar, stereo och AC? den skulle bli svårsåld.. Diesel-räsern /Rickard |
|
| han skrev väl all den utrustning som inte finns i hans bilar, som han inte heller saknar! :) ^^ | |
|
Här har ni några exempel: Länk Länk Länk Länk - Men jag kan ju ha fel! E12/E28-problem/lösningar finns här Länk |
|
|
FRIFART- Verkar som du får rikta in dig på en 70-talare nästa gång eftersom mig veterligen alla bmw från 1980 och framåt har elspeglar som standard ;-) |
|
|
Automatisk öppning av låset till bakluckan från nyckeln. Jag måste ändå dit och pilla med handen för att lyfta luckan. Sedan främre dimljus. Flåklypa |
|
|
Flåklypa: Ack så sant...på S-klassen går i alla fall luckan upp när man trycker på knappen. Tycker också det är meningslöst att luckan endas 'öppnas' med knappen på min BMW. Som sagt, man måste ju ändå dit o 'dra upp' luckan:(! The Seven Series...Cause I ride with pride! |
|
|
Camata: Haha! Fast automatlådan är ju en av dom överlägset mest användbara sakerna man kan sätta i en bil om man bor i Sthlm :) ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
Frankrike utförande på min 325iA, gula ljus (numera utbytade till vita), check-control på franska (blir mer dramatiskt med Niv. Huile och Codes än Motor Öl och Abblendlicht) och tuta med högre frekvens (låter oink, oink istället för tuut, tuut). /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- |
|
| Rumpvarmaren har jag aldrig andvänt. | |
|
de onödigaste "utrustningarna" är väl ändå ytterspeglarna och blinkers spaken, nu för tiden är det ingen som använder de. :-) |
|
|
raggadish! CiM satte huvet på spiken ordentligt!! Diesel-räsern /Rickard |
|
|
hastighetsberonde tryckreglering av vindrutetorkarna som jag faktiskt har eftermonterat... |
|
|
Elfönsterhissar. Vad är det som är så jobbigt med att veva ett par varv på fönsterhissen när du ändå sitter och sliter i ratten oavbrutet (speciellt vid stadskörning)??? Detta borde också ge pluspoäng i Ncap-testerna eftersom du alltid kan komma ut ur bilen när du plumsat ner i böljan. :-) Eller så är det möjligtvis avsaknaden av "elratt" som är dåligt. Det hade ju räckt med ett Playstation-styrkors så hade saken varit löst. Känsligheten skulle ju kunna sättas efter person precis som i vilket spel som helst. |
|
| Vad FRIFART menar är nog att det blir mer "race" över bilen när man inte lastar i typ 300kg extrautrustning. Själv anser jag att TV/Navi är totalt onödigt. Visst, man kanske har nytta av det en eller ett par ggr om året när man förvirrat sig in i Hamburgs centrum eller nåt, men att betala 20000 extra för det? Bortkastade pengar... Det är kul me kartor. ;) (OBS gäller såklart inte taxi-, bud-, lastbilschaufförer osv..) | |
|
Glöm inte att skippa servon så slipper du några maskiner på gymmet! För att inte glömma att värme är helt överflödigt, man har ju ändå ytterkläder med sig i bilen. Mvh, Steaman BMW 316ti -02 MB C32 AMG -02 LR Discovery V8 -01 |
|
|
camata: Länk Flagghållare är ju något bland det coolaste man kan ha på en bil som 760Li. Snacka om limousinekänsla! Men onödigt? Ja kanske något :) Belyst makeupspegel tycker jag ligger bra till på listan över de onödigaste sakerna tillsammans med ciggarettändaren och automatisk öppning av låset till bakluckan. Mvh Johan |
|
|
Skisacken har jag aldrig använt på nån av mina bilar. Funderar starkt på att plocka på lite onödig utrustning på min nya BMW som El-rollo, förvaringspkt, Klimatkomfortvindruta. Keep Your Distance! |
|
|
Vad ska man egentligen med låsknappen vid manövreringen till elhissarna på förardörren till? - Men jag kan ju ha fel! E12/E28-problem/lösningar finns här Länk |
|
|
Taklucka /Olof Überlegenheit aus Bayern |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.