|
Sida 2 av 6
|
|
|---|---|
|
Onödig utrustning: Askopp/ciggtändare. ISSCCH! DANNE Min bil: Länk |
|
|
Ciggtändaren är onödig. Men hålet den sitter i är bra. Kan inte direkt komma på något annat riktigt onödigt. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
Säger som Dandelue men det går ju att använda till laddning av telefon samt förvaring... En sak jag kunde vara utan är kasettbandspelaren bakom naviskärmen. Har jag aldrig använt och lär inte användas i framtiden heller... ___ //Ulf |
|
|
Dimljusen fram, utan tvekan! Totalt meningslösa lyktor som med fördel skulle kunnat bytas ut mot fjärrljus i stället. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Ciggtändaren är väl inte onödig för dom som röker och inte har tändare på sig? Min Bil - Länk |
|
|
På den nye måste de vara de här IDIS (Intelligent Driver Information System) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Tycker allt ni rabblat upp är icke-onödvändig utrustning. Skulle möjligen vara dimframljusen då som är viktigt runt korvmojjen. Mugghållare är nog ett av de bättre tillbehören. Vitröksbegränsaren används vid kallstart och tomgångskörning för att snabbare få upp temperaturen i motorn. |
|
| e34briliant, ofta man röker i en BMW! | |
|
En knapp för att höja tomgången på jobbets Toyota Previa. "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
Förvånad att ingen nämnt det mest onödiga (men kanske fräckaste) av allt - elnackstöd bak på E34/E32 :) MVH, E38B12 Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
| Kompass i backspegeln. Har förtvivlad funderat på en vettig användnig men går bet på det. | |
|
Sail> Om du kör fast på nån skogsväg får du rycka loss backspegeln och bilbatteriet för att kunna söka dig åter till civilisationen :) Livräddande utrustning :D Sex på alla fyra, roligast så! |
|
| En sån där tomgångshöjarknapp saknar jag ibland varma dagar när bilen stått i solen på egna tomten e dyl, och man vill ha lite bättre fart på ac'n så nerkylningen går fortare innan jag ska åka iväg.............dimljusen både fram o bak har jag kopplat ur för länge sedan f.ö. | |
|
Sail: Den har jag också funderat över! Någon som nånsin känt behovet av en kompass i en BMW? Jag kan tänka mig en Land Rover med kompass men i en bil som nästan aldrig lämnar asfalten?? "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
| El-driven antenn. | |
|
Kompass i backspegeln är mycket vanligt på bilar ämnade för Nord Amerika, antar att det är något som många kunder efterfrågar på denna viktiga marknad. Hela deras motorvägsnät består av vägar som går antingen nord-syd, eller öst-väst. Antar därför att utrustningen är till för de som regelbundet missar vädersträcksriktningen på påfartskyltarna :-) |
|
|
Det mesta, problemet är att det stjälper mer än att det hjälper, rent utav farligt att ratta dagens moderna bilar för man lär sig inte köra bil! Här är listan över vad den BMW jag ska köpa INTE ska ha; Farthållare Mugghållare El-rollo El-speglar El-nackstöd Massage El-stolar Stereo/radio Centrallås Navigation Xenon Cigarett tändare Askopparna Klimatanläggning AC |
|
|
Finessen som tänder innerbelysningen så fort man tar i handtaget utifrån... Jag antar att tanken var att man ska hitta nyckelhålet lättare i mörker men ljuset når ju inte ner på utsidan av dörren. Och den tjuv som vill leta prylar att stjäla i bilen får det nästan serverat, han behöver inte ens ha ficklampa med sig för att veta var han ska bryta sig in. |
|
| Jag säger bara en sak IDrive....... | |
|
Främre dimljus. Visst är de snygga, men jag kan aldrig påminna mig om en situation där jag SLÄCKT halvljuset för att se bättre i varken dimma eller snörök. På förra bilen bytte jag dimljusen mot ett par extraljus och de hade jag inih*lvete mycket mer nytta av. //amullo Varför åka snål fulbil när man kan åka snål finbil? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.