AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
10.055

Räkna upp de absolut meningslösaste utrustningen i din bil

Sida 1 av 6
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Jag har tänkt på en sak, många bilar är lite överdrivet utrustade. Jag kan nämna några saker i mina bilar som jag hade klarat mig utan faktiskt...

E46:an

Svanskota-massage
Elgardin till bakrutan (Ok, det är snyggt, men är det verkligen nödvändigt?)

E38:an

Telefon
Massage i sätena
Elektronisk fällbar bagagelucka

Det är de första sakerna jag kommer på när jag tänker på onödig utrustning till mina bilar.

Nå väl låt höra, vad har ni för onödig utrustning i era bilar:)

------
Länk
På min f.d Audi S2 fanns en knapp för avstängning av ABS-systemet, en funktion som jag inte kan minnas att jag använde.
Gr
378
Griseknoen
Mercedes C220CDI 2008
Airbag. Kan aldrig påminna mig att jag behövt använda den.
Amethyst
att jag kan starta min bil 1000meter därifrån. Efter montage men ändå!
Gemini__
Griseknoen: Menar du på allvar att en airbag är meningslös utrustning på grund av att du, som tur är, aldrig haft användning för den ? Smart kille...

//Thomas

Länk
parolof
Gemini_, det var nog ett skämt hörru, och kul var det:-)
gu
3.191
gunnare
X3 35d -15
i3 120Ah -20 (hustruns)
1500 -63
Z3M Roadster -97
F750GS -19
R1200GS -16
R90S -74
701 Enduro -18
CRF250L -14
HVA M24 -46
K1 -90
Meningslös utrustning.... finns sån? Skulle vara bromsarna kanske.. ;-))

Den 'onödigaste' utrustningen jag haft på någon BMW är nog det fällbara baksätet på sedan-bilarna (E34, E36, E46). Kan inte påminna mig att jag haft användning för det en enda gång.... och ändå har man betalat en massa extra för det!

/// Gunnar E.
Det enda menigslösa med extrautrustning är prislappen för den samma. ;)
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Den mest onödiga och meningslösa utrustningen som uppfunnits till bilar överhuvudtaget måste vara mugghållaren.

/Masten

Varför äta Omega-3 när man kan köra Zäta-3?
Är det inte jobbigt att hela tiden hålla i muggen när du kör?
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Masten: rätt! Det är ingen X2000 restaurangvagn:)
annars kan ju aktiv farthållare vara onödigt. Jag kör ju så aktivt ändå utan den!
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
starkid: Vilken mugg?

Asken: Just! Jag koncentrerar mig på att köra bil, inte göra en massa andra grejer samtidigt.

/Masten

Varför äta Omega-3 när man kan köra Zäta-3?
hehe

Jag har både mugghållare och aktiv farthållare och trivs väldigt bra med det.

Tycker det passar bra att kunna ta en fika i bilen, blir lätt uttråkad annars i vårt långsamma trafiktempo.

Jag föreslår värmeruta som ett tillbehör som kan ifrågasättas. Den gröna solranden som finns till vindrutan på bmw är en annan kandidat
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Det mest onödiga jag har haft i en bil måste vara mittarmstödet fram i Audin. Alla älskade det, jag tyckte bara att det var ivägen, så det var alltid uppfällt.

Dimbakljus är en annan sak som jag ytterst sällan har använt. Dom ytterst få gångerna nån har närmat sig snabbt bakifrån vid nedsatt sikt har ett par blinkningar med bromsljusen gjort jobbet, utan att leta knapp.

I tradaren jag körde i 2,5 år fanns en knapp som enligt instruktionsboken var vitröksbegränsare. Fattar fortfarande inte idag när den skulle användas.. vid topplockspackningshaveri? :)

Sex på alla fyra, roligast så!
Jag tycker tvärt emot, alla bilar har för lite utrustning, jag sitter och saknar utrustning, nästan aldrig tvärt om, och bara om det krånglar, elgardin var ett krav på min första 540, jag har svårt för Touring bara för dom inte går att få med den utrustningen, klart användbar, mycket bättre än solfilm, även om det går att vänja sig vid, min andra har tyvärr solfilm, men den åker nog av till slut.

Varför har inte mina bilar, M-speglar, Xenon, Nürburgringchassi, 90literstank och M5-95 bromsar? Jag hade beställt med den utrustningen om jag haft chansen, allt som går att få ska det va "dragkrok, ciggtändare och automatlåda hoppar jag dock gärna" plus lite Individualprylar.

Jag kommer ärligt talat inte på något onödigt, närmaste bör vara elinställningen av ratten, men det är användbart om mot förmodan någon annan kör den.

Mvh Stephan
jaha nu lägger jag mig i igen, skulle elinställning av ratt vara onödigt? Tvärt om, det är ju lätt med bland topp 5 viktigaste tillbehören: I kombination med att ratten åker upp och ur vägen vid förflyttning in och ur bilen är det oslagbart :)

För övrigt toppas Topp-5 viktiga tillbehör utan minsta tvekan av LSD i mitt tycke. Saknaden är stor i min nuvarande bil.
co
968
commander_krill
520D touring xDrive -18
525D -11
X3 2,0D -13
530iM -02
Elektriskt gnagarskydd.

Freude am fahren
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Farthållaren använder jag väääldigt sällan!

"Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en".
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
måste bara säga emot gunnare lite.. fällbart baksäte är värt sin funktion i guld måste jag säga! Kan inte räkna på mina händer och fötter tror jag hur ofta jag använt det!

Skaer som jag däremot tycker kan va onödigt är tex belyst makeupspegel, elinställbar ratt och stolar.. AUC i kliman..

Bra saker är tex. PDC (som jag saknar), automatiskt avbländbara speglar, fällbart baksäte, softclose, farthållare, bränsledriven värmare.. mm..

Diesel-räsern
/Rickard
Larmet alla ggr
Hade elektrisk styrning av främre passagerarstolen i mittarmstödet BAK på min 745ia Highline 1985, måste väl varit för att baksätespassageraren skulle kunna stäcka på sig vid behov, ganska roligt att skoja med kompisar med den funktionen vill jag minnas...men som sagt - Väldigt onödigt...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.