|
|
|
|---|---|
|
Hej Undrar hur mycket jag skall ge för ett begagnat orginal takräcke till min e39:a. Vad är nypriset? Tackar på förhand | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Enligt 2000 års prislista i katalogen så ligger priset för lasthållare "profil 2000" ca 1500-1700 sedan /touring utan reling jag betalade en 1000 lapp för ett som var använt 3ggr för 5 år sedan ca. Är förmodligen Thule som tillverkar dom så kolla på tillbehörsfirmorna vad dom kostar där. ///MVH Hasso Länk |
|
Mekonomen tar 1260:- för ett kit som passar i orginal infästningar med vanlig 4-kantsprofil. Vill man ha strömlinjeformade bågar kostar det 1688:- Jag har det förstnämnda och tycker att det är rätt bökigt att komma åt skruvarna när det skall på. Kanske är orginalet mer ergonomiskt utformat. Tror att 800-1000 spänn är högst rimligt för ett originalräcke. 6a - för det är du värd |
|
|
Kanske ska tillägga att takräcket hos mekonomen är Thule. 6a - för det är du värd |
|
|
Tackar för de savar jag fått. Känner mig mer konfident nu! Peter G |
|
| Jag köpte 4-kantsprofilsvarianten på Mekonomen i somras (inga rails) och tycker att det funkar smärtfritt. 1152:- inkl. lås, fick ca 100:- rabatt eftersom de (personalen) strulade med beställningen... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.