|
|
|
|---|---|
kjelle81 |
Vad är denna värd: BMW 528i-97 Grönmet, 11000mil, klima, skinn, elstolar+minne, elratt, elrollo, elhissar*4, elspeglar, ellucka, regnsensor, 10 hgt+ cd-växlare, stora datorn, multiratt, farthållare, asc, 6 airbag, v-däck, träpanel, fullservad, |
| Skulle tippa på mellan 170'-190' beroende på antal spekulanter och graden av panikförsäljning. | |
| Såg iofs en 528 '97 på Börsen som var till salu för 134'. 11' mil, perfekt skick enligt annonsen. Det är väl inte marknadspris? | |
|
Söker man hos bmw.se så ligger de på runt 190-200. Icke märkeshandlare brukar ju ligga lite lägre, man hamnar på kanske 170-190 för en liknande bil, är det privat åker det ner en bit till. Lägre priser med motsvarande miltal och utrustning blir man väl lite misstänksam mot, men någon som har bråttom att bli av med bilen KAN ju ha en schysst bil till lågt pris. 134 låter billigt om bilen är fin. Mats E BMWCS 3050 |
|
|
Stente: Du värderade en 528iAT -98 till 170', och den här till samma peng. Mycket märklig vädering. |
|
|
Marin: under de 3 dagarna har jag sonderat terrängen lite noggrannare på e39:or och upptäckt att de i princip inte har fallit i värde alls det senaste halvåret, iaf inte de begärda priserna. Sedan är det ju en helt annan sak om man får det priset. Det är ju bara beroende på om de seriöst intresserade fastnar för just ditt objekt. |
|
|
Kjell81, du kan få min med 13800 mil, inget skinn eller CD men relativt mycket utr (PDC, skisack, stolsvärme, multiratt bla ) till ett mycket bra pris, känns det intressant maila simon.engvall@swipnet.se ...kommer att vara från och med fredagmorgon-sön helgen....alternativt maila min hotmail som jag nog kollar i helgen. /Simon |
|
|
Kjell81, du kan få köpa min bil ska det vara...:-) Blev lite fel..:-) /Simon |
|
| Simon, lagt kort ligger väl :-) | |
|
Stente: Håller med dig att det begärda priset och slutpriset oftast inte är det samma. Men en touring är minst 10' mer värd än en motsvarande sedanmodell. |
|
| Marin: Jo men inte automatiskt. En touring i sämre skick än en sedan behöver inte betyda att touringen är dyrare. Eftersom man inte kan värdera två bilar mot varandra så är det ju svårt. Man kan säkert hitta en touring för runt 170k om man lägger ner lite tid. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.