AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
6.792

Specialmodell av E90 - 320si 173 hk

Sida 3 av 4
No
16
Nogie
320iM -00
125 coupe iM Performance-09
Snackade med en BMWförsäljare häromdan, men det är bara antaganden ännu vad det gäller denna modell, uppskattat pris, ca 40 000 över vanliga 320, dvs ca 292 000 tror jag han sa, isånafall är det ju billigare än det pris jag såg tidigare i denna tråd i euro, och jag såg ett uppskattat pris i pund oxå o det var 25 000gbp. Kanske att hoppas på mycket att den ska hamna under 300?

Försäljaren gissade oxå på att det skulle komma hit ca 100 ex av bilen.

Vi får väl se vad som stämmer snart gissar jag.

st
3.466
steaman
BMW iX3 50 xDrive G03 -2026 beställd
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Kan det stämma att den har 16'' bromsskivor både fram och bak? Jag kan inget om extrembilar men är inte det lite overkill?

Mvh, Steaman

BMW 316ti -02
MB C32 AMG -02
LR Discovery V8 -01
SpineKracker
Nockenwelle:
Vet inte om jag tycker nio minuter är särskilt fort med tanke på att Sabine Schmidt körde en skåpbil på strax över tio minuter...

Jag valde inte E30, E30 valde mig.
Länk
Kostar inte 325i ca 290 000kr.Är det inte ett bättre val då?
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
SpineKracker, man får jobba en hel del för att gå från dryga tio till höga åtta.
No
16
Nogie
320iM -00
125 coupe iM Performance-09
16"skivor låter ju rätt märkligt om man ska få in det i en 18"fälg? Hur räknar man skivstorlek? Det bör ju finnas lite plats för oket oxå*S*

Visst kan man välja en ickeutrustad 325:a för samma pris som denna med mpaket o lite special. Utseende eller en underbar sexcylindrig motor, svårt val*Ler* Jag tror att värdeminskningen på en specialmodell blir mindre våldsam än på en "vanlig" modell, men jag kanske har fel?

Jag är i alla fall rätt nyfiken på denna bil, men så är det det där med att smälta E90:ans utseende och att den faktiskt är en större bil än E46:an. Börjar bli väl stor kanske? Möjligt att det är mer passande med en 130? Men den lär ju dra iväg i pris om man ska ha mpaket o så på.......svårt att veta hur man ska göra. Är dessutom lite inne på dkw*flin* A3 2.0 Sportback Quattro med jubileumspaket för 266 000 kan ju va nåt oxå?
Första ägaren av en 40 000kr dyrare specialmodell lär få en större värdeminskning i kronor räknat än en stadard vagn. På sikt så borde dock specialmodellen att hålla värdet bättre samt vara mera lättsåld.
Ekin
jaså, ni räknar redan på värdeminskningar...
va tror de kostar att äga en sån där bil?
bara serva den där motorn skulle inte jag vilja vara med om..allra minst behöva skaffa delar åt den...
Ekin
och de måste ja hålla med om 173 hk känns lite svagt om man jämför med Honda...Civic Type-R 2liter 200hk, S2000 2liter 240hk, Prelude 2,2liter 185hk, Crx/Civik VTI 1,6liter 160hk, Integra Type-R 2liter 190hk, Accord Type-R 2,2liter 212hk
"ekin" de flesta bilar du har nämnt är turbo laddade eller har jag fel?
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Sony: Du ha fel, det är sugmotorer.
Honda civic type-R också?
Sony,

Ja. Honda bygger inga turbobensinmotorer.

Mvh,
Kalle

M5:an: Länk
Jag trodde att det var turbo:) tack för svar
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Det är nog en trevlig bil ändå dyker det upp en om några år så skulle jag inte tacka nej men jag vill först och främst ha en Z4Coupe och en 328-e46 och en......

Mpower
em
538
emilsson
i4 M50 -22
Det står en alpinvit 320is på Carlia Bil i Falun nu, ser riktigt trevlig ut i den färgen.
Pl
281
Plexan
318is M42 -89
525 M30 -77
Förenade bil i fosie i malmö har ett demo-ex som dom gärna låter folk provköra :-) Enligt fösäljaren jag pratade med skall man vara snabb med att beställa sin 320si då det har varit stort intresse kring bilen.

Första gången jag körde nya 3-serien och det var en trevlig upplevelse. Otroligt direktstyrd och riktigt stabil i svängarna. Otroligt bra ljud på motorn vid 5000+ rpm. Riktig "bankrånar-utväxling" så växlarna kommer tätt. tyckte dock att det var förvånande att den drog en del sås. Frågade efter bränsle dekleration mellan 320si och 325 och sexan visade sig vara snålare på deras papper!

Men jag skulle trotts det hellre köpt 320si framför 325 då den har M-paket standard och med sina special-tillbehör som fälgar o ventilkåpa så är den riktigt läcker! Och fick lite WTCC-känslor när motorn smattrar på över 7000 rpm.

320si testas i nya Teknikens Värld mot VW Jetta 2,0 T FSI.
Jetta har 27 hk mer än 320si så testet går som man kan förvänta sig.
Bilen är vit med BMW:s rödblå Motorsportränder, riktigt snyggt. BMW Sverige jobbar på att dekåren ska kunna köpas som tillbehör.

Keep Your Distance!
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Clubsport: Verkligen snygg i den dekoren i Teknikens Värld, som förövrigt WTCC-bilarna också har fast då med sina respektive landsflaggor. Länk
Grandy:
Ja, jag la märke till det efter helgens WTCC lopp i Oberschleben.
Den ser riktigt bra ut i vitt och med den dekoren. Den skulle ha lite fler hästar bara. Exempelvis lika många som supertouringbilarna har, 275 hk.

Keep Your Distance!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.