AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.307

E39 ljudförbättring.

Ko
102
Kowe
523IA E39
325i Touring
Hej har införskaffat två par Infinity ref 5010cs som skall få pryda ljudbilden i min E39 men har lite frågor kring detta. Jag består ej av den lyckliga skara som haft delbart baksäte utan måste montera ner hela skiten för att kunna lyfta hatthyllan :( när jag nu gör detta tänkte jag montera ett steg i skuffen för att driva de bakre högtalarna alt sätta in en bas låda i skuffen men vet ej hur jag skulle fått in ljudet i kupén utan en massa förstörande på orginal bilen dvs inga baffel hål i hatthyllan. Har någon några tips på huruvida det kommer räcka med ett slusteg till de bakre eller kommer där till att behövas ett steg till de främre med? Jag skall köra på högnivå till steget och behöver tips på en remote kabel som är mindre farlig att använda :)

Tacksam för svar från någon som redan hottat sin E39

B M W
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Skall du bara ha ett steg skulle jag kört det på framhögtalarna.Remote till steget finner du lite varstanns i bagaget i form av Lila/vita kablar.
Om du inte har någon skidlucka så kan det bli knepigt att får in basen i kupen utan att modifiera ngt , men det är ju inte så att basen inte kommer höras i kupen för det kommer den , dock kraftigt dämpad så du lär satsa på minst 2st 10:or eller mer.
Ragemannen
kör ett 4 kanals steg och koppla det till alla 4 högtalare inne i kupén det ger absolut bäst ljud. I min kupé har jag 4st rockford fosgate 5,25" och i skuffen har jag ett 4 kanals steg och en 12" Infinity bas, modifierade lite efteråt och satte in en dvd spelare med pekskärm samt ipod anslutning för att kunna köra lågnivå i hela bilen.

273
Pärlan
BMW 523i -96
Hmmm... få se nu...
Har du skidlucka? Den räcker i så fall för att få in basen i kupen.

Annars kan du ganska lätt montera in en sådan.
Köp en och markera upp hur stort hål du behöver göra i ryggen på baksätet.
Såga upp hålet och fäll in skidluckan. Om det görs bra syns ingen sågskarv efteråt utan skidluckans snygga sarg täcker hålet.
Skidlucka förutsätter dock att du har ett fällbart armstöd bak.
/J

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.