|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder.Kan man montera 15" på en 750 E32:a. Fälgarna är från en 735:a E32. Tacksam för alla svar ///Micke | |
|
På en 750 fram till 90 utan 4-kolsok är det inget problem..... Har du en -91 eller nyare med 4-kolvsok så passar bara vissa 15"-fälgar. Beroende på hur fälgen bygger på insidan kan det ta i! ///Magnus |
|
|
OK tackar för de snabba svaret. Är inte min 750. En granne bara som vill ha ett par fälgar för en billig peng. Jag va lite osäker om 750:in hade de större bromsarna. Ser dom ut som dom på min M5:a. Har 95:ans bromsar på den. Där får man väl inte på 16" ens? ///Micke |
|
|
Nej, dom ser inte ut som M5 bromsarna från -95. 750 har 4-kolvsok och M5:an hade väl flytande 2-kolvsok..... Syns lätt skillnad om det är flytande 1/2-kolvs eller 4-kolvsok! Enklast är väl o prova fälgen direkt på bilen! ///Magnus |
|
|
15" är standard på E32 750. Även de med Autobahnpaket, men där hade även de tidiga TRX 415 (15,5") som faktiskt monteras långt upp på 90-talet på både 5 o 7! 15" är förresten standard på ALLA övriga E32, utom Alpina, Hartge, AC/Schnitzer mm...! 15" "Salladstallrikarna" är gjorda för Autobahnpaketet, o har bromsluftsintag... 4-kolvsoken är fö. de samma som sitter på E23 745iA Turbo... BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein,wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
TRX fanns kvar som tillval på E34 tills tillverkningen las ner, kostade mellan 404 och 2540DM beroende på modell, bilarna 41,43,44 och 45 av dom 46 96:ornas 540i/6 hade TRXhjul som tillval, tyvärr är alla utom reservhjulet borta från min(; 4-kolvsbromsarna får det lov att bli nästa gång det är dags för bromsbyte. Mvh Stephan |
|
|
E2-racing: Nej -95:ans bromsar är 4-kolvsok men composit skivor. Men då passar alltså 15":arna på vilken 750 E32 som helst alltså. ///Micke |
|
|
Stephan735i: Du kan köpa på Dig de resterande för en spottstyver på Örebro Bildemo, då jag lokaliserat en E34 525i av senare årsmodell, c:a 94, med samtliga bevarade i kanonskick, o de sitter på bil! /Anders BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein,wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
Duffy: Okej, mitt misstag, kollade o det stämmer, 4-kolvsok på M5 E34 -95, vilken dessutom som tidigare sagt o riktigt är compositskivor, som mäter 345x32mm, dom är biffiga, dessa sätt även på 850 csi!! Kraftwerk: Är Du säker att 4-kolvsoken är samma på 745ia turbo E23 o 750ia E32 med autobahnpkt?????? Alltså nummren är inte samma i ETK o skivan på en 745:a är 280x25mm, medans 750:an har 324x30 mm, låter orimligt att det skulle vara samma ok, vilket jag inte tror heller.......bevisa gärna att jag har fel! Inga illa menat! ///Magnus |
|
|
E21-Racing: Ja 95:ans bromsar är riktigt stora. Men de är en tung bil oxå. Är stor skillnad på min orginal bromsar o min 95:ans. Ska skaffa en 15" fälg o prova på 750:in så fort jag får tid. ///Micke |
|
|
E21-racing: Nej, nu när Du säger det så inser jag att jag misstagit mig med M535i/M5 E28 :-) Jag höll på mycket med E23 o E28 förr om åren, så det hänger väl i... BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein,wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
E21-Racing: Satan va många beemers du haft. Jisses. Såg att du även bor i min hemtrakter. Har du någon bil som sticker ut ur mängden kanske. ///Micke |
|
|
Duffyman: ja, har hunnit bli några stycken, gillar man märket så är det lätt hänt........ Sticker ut, nja, 750:an i sitt utförande är rätt okej, annars är väl E21:an rätt rolig den med...... Du har ju en ganska fin vagnpark själv ser jag!)) IX:n är det en silver med hartgefälgar? ///Magnus |
|
|
E21-Racing: Nej, min IX har just på vintersulorna 15" MIM:are o sommar 17" JP Fälgar men den är silver. Du har säkert sett den. Har även M3 E30 skärmar o den stora M3 Vingen. Ser inte mycket ut för världen, lite rost o.s.v. men den piskar på riktigt bra. Det sitter en ombyggd 2,5l till 2,7l i den. ///Micke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.