AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
944

Insugningsröret e-39

Ai
31
Aikio
530ia-93
Redbull R1
Hallo grabbar!jag har hört att bmw använder samma insugningsrör till alla sina sexor 520-528 stämmer det?
isåfall är en 528 rejält strypt på insugnings-sidan.
Min kompis har en 523-97,och han vill gärna ha lite mer pulver i sin hyvelbänk.Han stör sig att jag drar han med min gamla harv *hehe*.Insugningsröret från den gamla 525:an e mycket större så jag undrar om den passar rakt av?Han skall lämna in den för chip+filter+system,så det hade varit bra om man kunde öppna insuget mer om ni förstår vad jag menar.

Det kostar att ligga på topp
Ki
99
Kimpa328
328 Touring -96
Tjena !!

Har gjort det ingreppet med en del läskiga modifieringar så som att borra sönder m50 insuget på 3 ställen , det fanns inte tillräkligt med hål.

Det värsta av allt är att det inte var så stor skillnad, Jag har alltid kört jämnt med en viss M3 E30 och efter monteringen så kör vi jämt fortfarande.Bör tillägas att bilen "kommer" senare förr komm den vid 4000 varv å nu något senare men den "kommer" mer på slutet än förr
(kontenta tappat bottenvrid)

det enda jag saknar nu är Chip, har redan öppetfilter å Ferrita 2X 2,5" från kat.

Kimpa
-96 328 Touring
Jompa
Har du mappat bilen efter att du bytte insuget. Om inte så är ju fortfarande databoxen i bilen programerad för ditt gamla insug vilket kan göra att inte får någon effekt vid lågvarv.

Jonny
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.