AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
906

vad göra åt lös växellådsknopp?

FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Min skinnväxelspaksknopp på 535an är lite lös, irriterande, kan man limma fast den med framgång, eller linda runt själva stången med någonting så knoppen sitter bättre eller är det bara att köpa ny?, man rycker väl loss den rakt upp?
jo
1.001
joakim E
523i touring -00
jepp du rycker den uppåt kan sitta ganska hårt.

limma går ju men kan ju bli problem då du kanske vill byta ut den endag.
jag skulle ha köpt en ny är ju inget vidare kul med lösa pinaler
Hej

Jag slet lös min och klämde i våtrumssilikon till hälften i knoppen och tryckte tillbaka den. Väntade tills silikonet härdat och slet bort överflödet som välde ut under. Funkade klockrent och var näst intill gratis.

Lycka till
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
jimcar-9, det lät som en bra ide', bara man kan ta bort siliconet när det torkat och suttit i några år då det är dags att byta knopp.
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Lägg på några varv med eltejp och prova. Räcker inte det, så lägg på ytterliggare några varv.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
Klockrent till gängutfyllningar är "rörmokartejp", dvs sådan tejp du sätter runt gängningar för att de sedan inte ska läcka.
Att ta bort silikon på en metall yta är inga problem och vill man ha det riktigt rent är det bara till att ta något lösningsmedel till hjälp.

Lycka till
Te
9
Telje
528 iA Touring -98
Jag tog faktiskt bara en tunn trasa och rev av en liten bit. Satte det över spaken och tryckte fast knoppen. Den sitter som gjuten nu. :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.