|
|
|
|---|---|
|
Hej ! skulle behöva lite köpråd, jag har tittat på en "BMW 540 I combi-94" som jag är sugen på att köpa, har läst importguiden (mkt. bra) och som jag förstått så är det inga probl. med motorn i 540 men hur är det med den 6vxl man.lådan ? hur mycket soppa drar bilen vid normal körning ? går det att chippa bilen för att ev. sänka soppa förbr. ? bilen jag har tittat på har gått 17000mil är det något som behöver ses över/bytas vid dom milen ? /Lasse | |
|
Det är en härlig bil att köra och motorn är ganska problemfri men det finns några saker man skall kolla. Sök lite på forumet så kommer du hitta massor med info. Om du är bekymrad över bränsleförbrukning och kostnader för service så skall du inte köpa denna bilen. Du kommer i stort sett aldrig under 1 liter milen. Men det ör ändå ganska bra med tanke på motorn för min dricker blandat (mest landsväg) ca 1.2 liter/mil. Helt acceptabelt. Bmw är rätt okey!! |
|
|
Om du kollar på Automat så ska du se upp med tidiga årsmodeller, dem har problem med små plastkulor i växellådan som slits ner fort. Mycket jobb att byta dessa!! |
|
|
för dom intresserade finns bilen här Länk tror ni den är ok ! priset kan jag förhandla då jag känner och har köpt bilar av handlaren tidigare, vad är rimligt pris för bilen ? |
|
V12 LeMans |
Det är billigare att vara lätt på gaspedalen än att chipstrimma . Underviker man "småturer" och stadskörning + håller hastighetsbegränsningarna så kan man komma under 1 liter/mil . Och ge bilen service när man ska . Bultarna till oljepumpen bör kollas så fort du har blivit stolt ägare till en trevlig 540 e34 , så sover man bättre om nätterna . |
|
costell; Kolla historiken, stämmer serviceboken? Jag har för mig att den är importerad av en Karlstadsfirma "inte bra" dock var ägaren som köpte den av dom, en petig person, om bilen verkligen har A/C så är den eftermonterad av honom, från fabrik saknade den Klima, jag har dens utrustningslista om du är intresserad, växel och bakaxelolja är bytt i våras, jag fick intrycket att den var okej, men kika lite extra på historiken i Tyskland. Mvh Stephan |
|
|
"Stephan735i" bor du i s-vall ? och hur känner du till bilen ? kan du skicka listan du hade till lars.costell@brevet.nu |
|
|
Stephan735i vad är det för lista? Kan du ta reda andra bilar oxså? MvH MR_MAD |
|
|
costell; Jag skickade precis ett mail till dig. Mr_mad; Listan är på vilken extrautrustning, BMWbilar hade från fabrik, just denna bil skickade en tidigare ägare till mig, det var därför jag har den, enklast är om du frågar din lokala återförsäljare, dom bör kunna ge dig den gratis, BMW Solna vill helst ha betalt, medan andra handlare inte gör det. Mvh Stephan |
|
|
Costell Har du varit och kikat på bilen? Jag har sett att den finns kvar fortfarande och har oxå varit lite intresserad. MVH // Jörgen |
|
|
jodå jag har kikat på bilen, inget fel på den förutom att handlaren slog ner takluckan med händerna (den kärvar vill inte stänga) men ingen bil för mej |
|
| hade den varit sedan hade man nästan slängt iväg ett bud på den...6växlad ...mums :) | |
|
costell Jag pratade med ägaren,han sa att det var lite rost under tankluckan. Kommer du ihåg det? Något att hänga upp sig på? Stephan735i Om du har lust så får du gärna maila utrustningslistan till mig med. MVH // Jörgen |
|
|
costell; Hade den eftermonterad A/C? Jörgen; Skickad. Mvh Stephan |
|
| Stephan735i jag la till dig på msn, tänkte ställa lite frågor till dig | |
|
Tack för det Stephan. Vad är " feste gepaeckraumabdeckung+tre" ? Vad är bästa sätt att kolla upp den tyska dokumentationen utan serviceboken i handen d v s hemifrån,inte när står i Sundsvall ? Har läst i andra trådar att BMW ÅF ska kunna kolla upp gjorda garantireparationer i Tyskland medhjälp av de 7 sista tecknen i chassinumret, stämmer det? Jag har varit i kontakt med BMW i Solna och Danderyd,där säger dom att de bara kan se garantireparationer gjorda hos dem. Tacksam för svar! MVH // Jörgen |
|
fjamsetramsa |
köp ingen med rost i tankluckan... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.