|
|
|
|---|---|
Naked baboon |
hej har en bmw 320i 1989 den har knackat rätt så kraftigt från kammen(tror jag)men nu tvärdog den idag,sålde bilen till en kille som ringde efter 3 timmar,och sa att han bara kom 4 kilometer,och att bilen började knacka ännu värre för att sen dö och har inte gått igång sen dess???(jag tog tillbaka bilen,han kom ju inte så långt och vill ju inte lura nån på så fult sätt)Vadgöra måste jag byta kam? vad e då enklare byta topp helt till en från skroten?eller bara byta kam och eventuella vipparmar? |
|
Om en vipparm går av så bör bilen funka ändå,fast den blir enormt kraftlös och går väldigt dåligt,det satt en motor i min bil när jag köpte den som va paj men fungerade. Den hade 2 vipparmar gått av på,samt att det va hål på 2 kolvar,tur att man fick med en extra motor bredvid. Så det låter som nått annat har hänt åt dig. Kan ju visseligen vara så att det är en vipparm som har gått och kilat fast sig så att motorn inte kan starta,du får nog lyfta kåpan å kika. |
|
Naked baboon |
okej jag lyfte ur ventilkåpan, Det ser ut som en bit har lossnat från kammen precis vid klacken,vid lyftaren som är närmast kamremmen,jag tror nog att bilen kan gå igång men den står på min parkeringsplats får vänta tills mina polare kommer,så ska vi släpa den in i hans garage.Vad tror ni är det värt att bara byta kamaxel om allt annat har klarat sej? eller byta topp på en gång (har väldigt begränsad ekonomi med alla julklappar som ska inhandlas snyft,,) nåja får väl ta fram haynes förstör det själv handboken. Tack för hjälpen och tålamodet med mej. Fan tyckte verkligen om BMW n.. |
|
Det är skittråkigt när det är så där,man vet ju aldrig hur personen har varvat ur bilen när du sålde den eller lagt i fel växel i hög hastighet (hände en i byn där jag bor,blev bara skrot med vippar och ventiler),om du känner killen så tycker jag att du ska prata med honom och komma överens om att dela på kostnaden. Visseligen skrev du att den lät innan du sålde den,men då är det inget man ska varva ur och testa gränserna med förrän det är åtgärdat,men å andra sidan så kan han ha kört bilen normalt och skadan va oundviklig. Det borde finnas en skvallermätare i varje bil eller liknande. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.