AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
617

Kylarslangsfästet är numera minimalt...

Pe
147
Peps
BMW 520i -89
Jag och min svärfar har samma problem; våra anslutningar för övre kylarslangen har gått av så att man var tvungen att skala av plastklackarna som sitter på röret precis vid kylaren. Har nu c:a 1-1,5 cm långt rör att fästa slangen på. Slangen lossar ibland och det kan jag leva med men svärfarsan fixar inte att få tillbaka den och lufta systemet igen så han blir ståendes lite här och var. Är det nå´n som haft/har samma problem och som har nå´n superbra idé om hur man på ett billigt sätt kan fixa det utan att byta kylare? / Peps
fjamsetramsa
Fäst en ny rörbit med plastic padding
Pe
147
Peps
BMW 520i -89
Menar du att man för in ett rör i den befintliga stumpen eller ska jag lägga ett nytt utvändigt om det gamla? Klarar plastic padingen av glykol, värme och tryck? / Peps
fjamsetramsa
ett nytt rör i lämplig storlek över det gamla....finns olika padding så du läser på paketen innan du köper...finns som tål allt...har hjälpt en kompis med just det och de blev alldeles utmärkt..
Pe
147
Peps
BMW 520i -89
Om jag trär över ett rör utanpå det gamla så blir ju dimensionen större, går det att tränga på kylarslangen över det nya? / Peps
fjamsetramsa
det finns plasrör som är grövre i ena änden...kolla på ngt vvs ställe
Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
Samma sak hände mig för 2 veckor sen, ca 1.5cm kvar av fästet, filade ner klacken lite lagom, tog packningssillikon och smetade överallt, och det håller fortfarande ihop. Inga läckage alls. Men en ny kylare är att föredra.

Pe
147
Peps
BMW 520i -89
Tack för svaren, jag skall ta itu med det redan i kväll!

/ Peps
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Kolla "Neroht"´s inlägg här Länk kanske kan vara nåt?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.