|
|
|
|---|---|
| vilka problem stöter jag ev på?annat sprut på 323i va?kan ja behålla mitt gammla sprut?tacksam för svar! | |
|
Det funkar utmärkt med 2 liters utrustningen. |
|
| tackar .kan inte tänka mej att inte fästen å dylikt inte ska passa.kanske ska tillägga att det blie e30 323i | |
|
Det borde inte vara några problem att behålla de motorfästena som redan sitter i e34an. /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- |
|
|
Jo, det är just ett av problemen - motorfästen! Bulthålen i blocket skilljer sig åt i placering mellan E30 o E34, finns inga uttag för E34 motorfästen på det blocket....... Om man löser detta, vilket isåfall är egentillverkade fästen, så måste insprutning inkl hela elsatsen flyttas över naturligtvis. Har även för mig att oljetråget inte är det samma....... ///Magnus |
|
|
behåll samma block men byt innehållet då, borde vara smidigast förutom kostnaderna för packningar |
|
|
min motor m20b25 kommer från en e34 och sitter i en e21:a. med e21:ans motorfästen... hmm skumt... BMW.... We brake for nobody... |
|
| ja d låter märkligt. 325 motorn passar rakt av i e34.(kanske inte tråget)samtidigt som den sitter i e 30.vilket 323an åxå gör. | |
|
Ja, E34 passar i E30 men inte tvärtom av äldre modeller.... Senare M20 i E30 passar även E34, men inte en 2.3 som slutade tillverkas -86...... ///Magnus |
|
|
aha....kanske stämmer det |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.