|
|
|
|---|---|
|
Tja ! Jag har en hemskt lustig eller kanske man ska säga olustig tomgång. När det är kallt (var -3.5 grader som mest hittils) så står den å slår mellan 500 och 1500 varv. Den kanske håller sig på 500var en halv sekund till en sekund, sen drar den iväg upp till 1500, i ungefär samma tid. Min tanke är tomgångmotorn men tänkte fråga runt lite först, den sitter ju lite jävligt till. Tilläggas bäör kanske att vid noll grader står den bara å svajar lite grann, på sommaren är de inga problem alls ! // Anders | |
|
Hej Anders (fint namn) ! Jag hade problem med varierande tomgång på min bil (en likadan), men mindre (700-1100 varv) och det var inte temperaturberoende. Jag bytte vacuumslangen som är inblandad i tomgångsregleringen eftersom den hade synliga torrsprickor, och efter det är tomgången jämn. Att kolla vacuumslangar med startgas eller med synen är ju ganska enkelt till att börja med, men det hjälper kanske bara till en del när du har såpass varierande tomgång. Skulle det kunna vara så att något glipar och drar tjuvluft när det blir kallt, eller att något spjäll går trögt vid minusgrader??? Mvh /Anders --- 15" och gula blinkers, för att jag törs --- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.