AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.067

Skötsel av splitfälgar med ytterdel i rostfritt

ol
649
olja
Merca med skruvad sexa.
Jag är på gång att köpa ett par RH splitfälgar Länk där den yttre polerade delen är gjord i rostfritt.

Är det klarlack på det rostfria eller är det helt oskyddat? Jag vill inte köpa på mig något som är hopplöst att hålla rent.

/Johan

Riktiga män kör sedan, fjollorna åker kombi.
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Dom är snygga dom där. Jag hade dom högst uppe till vänster på min gamla Z3 2.8, tror dom heter Cuprad ZW1. Hur som helst så är det klarlack på fälgkanterna. Dom är ganska lätta och bra att hålla rent faktiskt.
mi
910
micke80
528i -86
520i -97
635CSi -83

BMW CS #3981
Har ingen aning om just dom där fälgarna... Vad är det för vits med att lägga klarlack på rostfritt?? Med klarlack blir det sämre glans och dessutom blir det garanterat klarlacksläpp förr eller senare.

Visst finns det rostfria legeringar som oxiderar på ytan, men jämfört med polerad alu håller det sig mycket bättre.
ol
649
olja
Merca med skruvad sexa.
Rostfritt och klarlack låter inte som en bra kombination. Polerat rostfritt av god kvalite utan klarlack är definitivt. Jag får kolla uppdet närmare.

/Johan

Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Mina hade lager av klarlack på sig och som micke80 säger så var det aningen släpp på kanterna...
ol
649
olja
Merca med skruvad sexa.
Låter som att får leta upp en annan fälg. RH har en hel drös kul fälgar att välja på.

/Johan

Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Det släpper inte i första taget om du inte kantstöter dom vilket jag gjorde...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.