|
|
|
|---|---|
|
Hej! Min larmfjärrkontroll har helt plötsligt att fungera. Jag kom hem efter jobbet och tryckte som vanligt på låsknappen. Dörrarna låste sig och larmdioden börjar blinka, allt som vanligt. Två dagar senare funkar det inte att larma av bilen. Testar med båda nycklarna men det funkar inte. Ingen av knapparna vill fungera. Låser upp dörren manuellt och startar bilen som nu tjuter för fullt. Försökte att initiera om båda nycklarna men utan resultat. Någon som vet vad som kan vara fel? Batteriet i bilen och nyckeln är ok. Nyckelbatteriet bytte jag för en månad sen. Bilen är en 318i -99:a med originallarm. Tacksam för svar. Mats O | |
|
Tjena! -Har haft preis samma problem med min 320i -99. På min var det mottagarmodulen som ska sitta på insidan av vänster C-stolpe som hade lagt av. Denna byttes hos BMW Gbg och sen dess har det funkat. /Razzack |
|
|
Kommer du ihåg hur mycket det kostade? Hade varit intressant att veta om det nu är samma fel. Mats O |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Kolla för säkerthetsskull så att inte säkringen har gått tex, kan ju ev finnas någon sådan till mottagaren. har ingen lista till E46 tillgänglig ///MVH Hasso Länk |
|
Hej Någon som vet vad BMW tar för att byta modulen, pris mellan tumme och pekfinger. Finns det några säkringar till larmet eller rlä. Jag har inte hittat några. Har själ samma problem nu med min 320D e46 -99 Tacksam för svar!!! |
|
|
Jag har samma problem, bilen blinkar inte till och larm dioden blinkar inte rött men bilen låser sig alltid. Bara ibland så kan bilens blinkar lampor blinka till och röda dioden börja blinka. Är det lika bra att åka efter en -07:a kanske och ha denna som is bil på sjön? :) |
|
|
Tjena! Det kostade 3740 kronor för bytet av grundmodulen och arbetet. Jag gjorde det på Olle Rutgersson Bilcentrum AB i Uddevalla. Själva modulen kosta 3000 - 3200 har jag för mig. Mats O |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.