|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag undrar om ni har något bra tips/sätt för att behålla listerna samt plastdetaljer på bilen fortsatt svarta. | |
Jorma Tiainen |
prova med vinylglans.. det funkar på min iaf.. |
|
Undvik stark avfettning (ingen petroleum eller raps/kokos avfettning) pådem. Och behandla med vinylmedel regelbundet. MvH David Löwenstein Lahega Kemi AB |
|
| Använd typ Back to Black som innehåller färg. | |
Stig H |
Jag använde ett speciellt vax från Turtle Wax. Detta är anpassat för gummi och plast. Samtliga detaljer på bilen var matta och efter denna behandling ser det helt klart fräscht ut (nästan som nyskick!). Passa fingrarna om du skall på bal för du blir garanterat svart om du inte använder handskar. |
| autosol!! blir hur bra som helst och det håller länge!! | |
|
//M... Kan man ta autosol på plastdetaljer? Mvh. Micke Olsson |
|
|
Blev tvungen att prova då jag sökt länge och väl efter nån produkt som kan få fram svartfärgen på min gummivinge , jäklar den blev som ny , iaf svart... var typ grå innan ! :) Läste även på autosoltuben och det står att det är även för plats och gummi :) fungerar som rubbing typ... /Mvh Göran |
|
|
www.veidec.se Dom har en fin fin produkt som heter Dry-Clean passar till plast/vinyl ute och inne typ Armor-all fast mycket mycket bättre |
|
|
Det finns en speciel "kräm" endel bilrekondare har det, har själv sånt på mina lister och de är svarta heal året om man strycker på det en gång per år Joakim Eriksson |
|
kingkuno |
Det finns nåt som heter Vinyl Gel ifrån Auto-Smart . Det funkar skitbra. |
| Det finns en hel massa produkter som e bra för plastdetaljer men kolla så att dom ej är selicon baserade då kan du få problem om du ska lacka detaljer senare. | |
|
Varför blir alltid mina svarta detaljer flammiga.... Med vattenpumpsras...... |
|
|
LAckade lister mår bra av lite vax medans gummilister kan få lite påstyrkning av ett gummimedle( armor alla matt elelr MEguiar 40) påsprayat på en svamp för att undvika överdosering. Asken |
|
|
Vax på shadowlinelisterna? även på sidan av rutorna? Med ny vattenpump mm... :-) |
|
|
Bilvax? bi vax? vad för vax? Med ny vattenpump mm... :-) |
|
| Tycker som asken men byt ut den illaluktande armor all mot Lahega vinylbalsam. | |
| Asken: Jag testade ditt tips gällande armor idag på mina svarta gummilister och det blev riktigt bra faktiskt, tack för tipset ! | |
| jag använder armourall matt vinyl glans eller rengöring eller ngt sådant heter det. funkar bra. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.