|
|
|
|---|---|
|
Hej. Har en fundering ang.det mittersta luftinsläppet. Där sitter det ett reglage för att släppa på kall eller varm luft. Varför finns där ett sådant vred? Är inte meningen med klimatautomatik att jag inte skall behöva justera värmen/reglagen manuellt? Eller har jag missat nåt? MVH | |
| Det reglaget är för att justera temperaturen på luften man får i anskitet i förhållande till temoparaturen i övriga bilen. I mittenläget är ansiktsluften något svalare vilket är det normala, så är det alltid på bilar där det inte går att justera. Ställer man på rött så blir det lika varmt i ansiket som på fötterna. Ställer man på blått så blir det betydligt svalare. Temparaturen följer ju givetvis den temperatur man ställt in på klimatanläggningen, fast med den "offset" man har valt då så att säga. | |
| Aha, hur har ni andra ert reglage inställt då? | |
SR |
Men... ytterligare en fråga kring detta hjul (ja, jag har sökt men nej, denna fråga har jag ej hittat svar på...) Om jag nu ställer in ca 22 grader på klimatautomatiken och kör även fläkten på auto, samtidigt som jag har bara blåa prickar inställt på hjulet (och det är dessutom nu under kalla sidan av året, utanför bilen)..... .... blir det inte som så då, att för att klimatautomatiken ska ha en janne att prestera de inställda och önskade 22 graderna, så måste den brassa på som S*TAN för att nå den önskade temperaturen??? Då i synnerhet så hamnar dessutom all värme på fötterna och vips så har man kokta tår?!..... DVS. man kan inte ha hjulet på blått, nu under vintern när man vill ha någon forma av värme, för då blir det så skevt fördelat att skallen är ok, men fötterna/rutan (m.m.???) smälter.... //SR ............................. Jag har 3 hjärnceller; två spridda och en i klunga |
| Det blir ju så. Onödigt enligt mig att ens kunna reglera värmen/kylan manuellt. Det blir ju lite av klimatmanuell istället för klimatautomatik=) | |
|
perfekt när man är fyllechaffis att blåsa lite friskluft i nyllet på de andra =) Skämt å sido så tycker jag det är en bra funktion, kan få lite svalare luft att andas även om man är frusen i övrigt.. går ju ställa lite svalt, man behöver ju inte ha antingen 3 blåa eller 3 röda prickar.. jag brukar nog oftast ha min på mitten eller 1 röd prick.. dessutom bra med friskluft om man är lite trött.. Diesel-räsern /Rickard |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.