|
|
|
|---|---|
|
Stressad och försenad letar jag efter en parkering. ser en blå P skylt längs trottoaren ställer mig så att framdäcket är i höjd med skylten. Kommer ut 25min senare 500kr i böter pga 6m för nära korsning (3vägskorsning med korsande på "andra" sidan)... hmm ?? Är det någon ide att ringa och tjafsa med polisen? Jag menar ser man en P skylt utan några hänvisningar då är det ju parkering vid skylten?! annars får dom ju flytta skylten?! | |
| Nej, det är ju tillåtet att parkera BAKOM skylten, inte framför. | |
| hehe ok helt raderat sen man tog körkortet... Då kanske jag ska vara glad att jag inte fått fler böter =) Gäller detta överallt? vissa parkeringsfickor har ju skylten i mitten av fickan, måste man stå bakom den då med ?=) | |
| Finns det en uppmärkt p-plats som börjar innan skylten får man naturligtvis parkera i den rutan. Jag tolkade det som att du parkerade på ett ställe där det inte finns några markerade platser...? | |
| stämmer, det fanns inga markerade platser. jag får erkänna mitt nederlag och ta igen det imorgon genom att köra 150km/h utan att åka dit *skämt* | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.