|
|
|
|---|---|
|
hade av toppen på e30in i somras och passade då på att byta lite leder där fram...bytte inre och yttre spindelleder samt styrled (hela armen, inte bara leden) på båda sidor, således har jag nu helt nya leder överallt...detta för att slippa dessa tråkiga anmärkningar om glapp på besiktningen... bytte till vinterdäcken i lördags och märkte då att höger framhjul har börjat glappa när man håller kvart i tre, detta efter ca 400 mils körning, har icke kört emot ngt eller liknande... testade idag att spänna låsmuttarna som håller styr och spindellederna men det hjälpte inte...vänsterhjulet är alltså helt ok, inget glapp ngnstans... kom att tänka på en sak, när jag skruvade av dom gamla styrledsarmarna så satt där ett låsbleck inne vid styrväxeln så att säga, som skulle ordna så att inte armen gängade upp sig...nu var det så att dessa bleck passade inte ihop med mina nya styrledsarmar, uttaget var helt fel jämfört med dom gamla så jag slängde blecken..kan det vara så att armen på högersidan har gängat upp sig lite och orsakar glappet? har bytt ett antal styr och spindelleder innan, men tycker att det är löjligt om styr el. spindelled börjar glappa efter 400 mil...allt är bmw original grejor, allt är helt och fint! någon annan som har råkat ut för något liknande? har kasst med tid i veckan men tänkte ta av damasken och titta om det sitter löst nu i helgen, hoppas på det... MVH Johan K | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.