AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
892

Filmer: 318is -90 "DTM edition"

Länk

Finns en bit ned under informationstexten. Inte världens bästa filmer... men visst låter det rätt mustigt (raggigt) för att vara en liten symaskinsmotor :)

Mvh,
Kalle
M5:an: Länk
tr
1.968
tryggve
BMW/Alpina 335is -89
Alpina B3 3.4S Touring -05
Alpina B6 3.5 -89
323i -79
325i -88
1M Coupé -11
320dT -10
Mums...

Låter lite som en 318is med BMW grupp N system, det med rakt rör ut istället för standardsystemets svängda. Hade nöjet att ratta och åka bakom en sådan från Bochum till Halmstad, satt och flinade varje gång man växlade ner...

Kalle, glömde du kolfibersplittern och magnesiumfälgarna hemma eller ville du hålla en diskret profil på allmän väg? :)

/Johan Tryggvesson

-Die Entwicklung stoppte bei 30-
gt
574
gti_charlie
E91 320dT -08
E87 120iAM -10
E36 320iCab -99
så har jag aldrig gjort..... :) :) :)
(ibland måste man ju bara varvtalsmatcha o bråka bara för ljudet!)

i början av mitt is-ägande (7400 mil sedan...) åktes det en del med rutan lite nervevad.. :)

Karl Birgander, Kalmar
BMW 318is -90
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Roliga filmer,
Ljudet är härligt i dessa små bilar.
Hade det inte varit för att mitt system bara har nått enstaka år på nacken så hade jag inte tvaket på att byta till något som släpper igenom lite mer ljud.

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Fredrik,

Ja inte ska du skrota ett fullt fungerande system bara för nöjets skull. SÅ kul är det inte att behöva ha hörselkåpor när man kör över 90 km/h :))

Effektivare än tutan när det gäller att skrämma cyklister som tror att de äger vägarna ;)))

Mvh,
Kalle

Visa användare
2.093
Andersson_CSI
Kalle:
Jag hade givetvis inte tänkt göra sönder det systemet jag har utan skaffa något mer sportigt system. Alltså ingen lösning som kräver hörselskydd även om E30 redan kräver det som standard i motorvägsfart + moms :)

/Fredrik

Fredrik,

Nejdå, menade inte att du skulle såga itu ditt nuvarande system, men även ett byte till ett "riktigt" sportsystem är ju att gå ned i komfort... Om jag hade ett fullt friskt originalsystem så hade jag inte bytt till ett sportsystem, det var så jag menade. Nu så har jag ett totalrasat originalsystem, och kunde köpa ett Simons sportsystem till ett extremt förmånligt pris, så då fick det bli så, när det ändå skall bytas :)

Mvh,
Kalle

Visa användare
2.093
Andersson_CSI
Kalle:
Då är jag med på noterna. :)
Jag hade gjort samma sak som dig alla gånger om jag var i samma sits.

Ska lägga lite pengar på "hemmabioljud" istället för motorljud:) Orginalsystemet sitter bra där det sitter.

Hoppas nu det är den trasiga bensinslangen som är boven bakom alla problem i min bil så jag slipper dra iväg med den till doktorn...

/Fredrik

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.