|
|
|
|---|---|
|
Hej undrar vad man bör ge för en 94-96 740 priserna verkar snarare dyrare privat än på bilfirma.Har tittat på vad värderingen ger och den anser att en del är värda ca.30 000 vid import och ca 25000 mil .Medans dom med färre mil och svensk sålda verkar ligga mera rätt i prisguiden.Dom flesta mätare är gjusterade av vad jag förstått så miltalen bör rimligen ligga i intervallet 20 000-40 000 mil.Så frågan är skall man betala 30 000 för en importerad 95 | |
|
Nu ska vi se om jag föstod ditt inlägg rätt här, för det låter väldigt konstigt: Du vill ha en 740 E38 94-96 och funderar på om 30 000 kr är ett högt pris? ___ Läs begagnatguiden! Länk |
|
|
Och var finns dessa 740 för cirka 30" ? Tror nog att du får gå upp ett X antal tusenlappar för att hitta en körduglig 7:a. Visst har bilen sjunkit i pris men dock inte till de nivåer du nämner. Tror att det finns skapliga bilar runt 60" och uppåt. Värderingen på cirka 30" kan inte gälla sjuseriens modell från -94 och uppåt utan modellen innan. |
|
|
Hej vad bra att några vaknade till det jag har tittat på är bilpris.se prisguide.Den värdering som kommer fram där ligger runt 30 000 på en bmw 740 -95 långmilare som är importerad.Jag funderar inte om priset är för högt utan varför prisguiden ligger betydligt lägre än begärda priser speciellt vad gäller långmilare.den stämmer bättre på lågmilare så min fundering är om inte långmilare är övervärderade?Kolla själv och återkom gärna med synpunkter |
|
nazze |
den listan är väldigt dålig stämmer inte så bra med verkliga priser.har själv värderat några bilar där den antingen visat alldeles för högt pris eller förlågt |
|
Jag tycker bilpriser.se ofta har vettiga värderingar, i alla fall när det gäller svenssonmodeller. Antar att du syftar på E38, jag tror det är svårt att få en vettig E38 för 30kkr idag, rätta mig gärna om jag har fel. Men det finns nog gått om lik på marknaden som inte borde kosta så mycket som dom gör. Lycka till med köpet! |
|
|
Eftersom prisguiden visar hyfsat rätt på bilar med lägre miltal är det ju helt rimligt att en högmilare borde ligga lägre i pris men så är inte fallet vad jag kan se på dom utannonserade bilarna med andra ord är dom övervärderade och alltså ej värt att köpa .skulle vara intressant och veta hur många bmw det finns med miltal över 40 000 .Jag kan tänka mig en hel del med mätarna nedjuserade till runt 20 000 mil som den står på nu alltså.Jag tror ochså att det inte är realistiskt att köp en runt 30 000 men det är nog rimligt att värdet bör vara runt där ,om man utgår från att miltalen stämmer eller att dom inom en snar framtid kommer att komma ner till den nivån,reparationskostnaderna öker ju med miltalen oavsett bilmärke och av någon anledning tycks lyxbilar behöva stora reparationer vid låga miltal=tillbakaskruvade mätare |
|
|
nazze, är du medveten om vilken mängd bilar de som driver bilpriser.se omsätter per vecka? Visste du det skulle du nog inte vara så tvärsäker i ditt uttalande om att värderingarna är fel. Dock är de en kalldusch för många som vill sälja, men det är en helt annan fråga. |
|
nazze |
simon_en jag har sålt ca 20 bilare i år och dom har inte ens varit i närheten av slutpris på dom flesta bilarna som jag har värderat där i alla fall men visst det är av egen efarenhet.men forsätt gärna du att värdera bilar efter reg nummret och få ut ett medel pris som kanske stämmer på din kärra.Hittils har jag inte fått ngn kalldush på ngn bil däremot överpris på flertalet och långt under slutpris på andra.som om det står att e38 enligt listan är värd 30000:- då tror du att du får en bra bil som kommer gå många problemfria mil eller?men visst det är ju upp till var och en att tro på tomtar och troll oxå:) |
| Simon - Bilpriser.se ÄR rätt kassa på 7-serie. Funkar på många andra modeller, men att värdera en 7-serie på den sajten är som att fråga farmor. :) | |
|
nazze, kvd som driver bilpriser.se säljer mer än 100 bilar/vecka. Ger dem hyfsat underlag för sina värderingar. Jag har inte lagt några värderingar i huruvida en e38 skulle gå atts få för 30KSEK, det är endast ditt påhitt att jag har hävdat. Har heller aldrig påstått att bilpriser.se skulle vara en 100% ig tjänst. Det jag vill gå emot är ditt påståeende om att: "den listan är väldigt dålig stämmer inte så bra med verkliga priser.har själv värderat några bilar där den antingen visat alldeles för högt pris eller förlågt" ditt urval på 20bilar är aldeles för lågt för att kunna falsifiera bilpriser.se:s priser. Hoppas att du inser det. |
|
|
30 000 för en 740 e38?! när ska du vakna upp ur drömmen. För 60 000 kan man göra fynd men dom har oftast tveksam historik. Stirra dig inte blind på bilpriser.se utan bedöm exemplaren enskilt. //Per |
|
|
Som gammal sju serie ägare så kan jag förstå deras ekvation. Ska du bli a med en halvdan 740 med osäker mätarställning på en vecka så är nog priset 30 000:-. Är ju inga bilar som går åt som smör. För 60 tusen ska man ju få en bil helt utan fel. 20-25'mil. Ingen rost, och mycket delar bytta. Helst ska det ju sitta ett par fina fälgar på den också. Ändå kommer du inte bli av med den på en vecka. Bara en service med åtgärdande av lite varierande vanliga slitage delar är ju inte ovanligt att de slutar på mer än 10'kr |
|
nazze |
simonen: så här står det på deras sida så knip igen nu ok:Kom ihåg att bilpriser.se ger bäst vägledning på nyare bilar, ju äldre bilen är och desto mer den rullat påverkas värdet av många fler faktorer som måste bedömas individuellt. Våra prisangivelser skall ses och användas som ett professionellt stöd. När du känner dig osäker eller har frågor och synpunkter, tveka ej att kontakta oss för en personlig bedömning. ,,,dom skriver själva att dom mest håller på med lite nyare bilar så lägg ner paj kastningen så kanske jultomten kommer för du tror väl på han:) bara en fråga ¨varför står du så hårt vid bilpriser sida gör du reklam åt dom du behöver inte svara.Och jag står fast vid att deras lista är SKITDÅLIG men som sagt du kan ju värdera din bil där det är ju upp till dig.Och ja jag inser att jag inte kan göra en försäljnings lista med bara 20 sålda bilar i år men det jag påpekade var att dom bilar JAG har värderat på bilpriser har inte stämt är det svårt för dig att förstå vad jag skriver så kan du ju bortse från mina inlägg |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Man kan ju värdera bilar hur som helst, men en bil är aldrig mer värd än vad en kund vill betala. ///MVH Hasso Länk |
|
nazze, din ton och ditt ordval som "knip igen nu ok" tyder på att du är i underläge och inte klarar av att argumenter sakligt utan tar till personangrepp och talspråk. Återigen det jag vänder mig emot är ditt kategoriska uttalande att "den listan är väldigt dålig stämmer inte så bra med verkliga priser" inte är korrekt, det innebär INTE att deras system är ofelbart och att det fungerar bättre på nya bilar än gamla är ingen nyhet. Jultomten måste vara du som tror på som konstant hänvisar till honom. Själv har jag aldrig aktualiserat honom i min argumentation. Utveckla gärna denna tro. Du får gärna ha din egen åsikt om bilpriser.se dock lyckats du inte med sakliga argument att få mig och sannolikt de flesta andra att dela din uppfattning. "Och ja jag inser att jag inte kan göra en försäljnings lista med bara 20 sålda bilar i år men det jag påpekade var att dom bilar JAG har värderat på bilpriser har inte stämt är det svårt för dig att förstå vad jag skriver så kan du ju bortse från mina inlägg" Jag förstår svenska. Gör du?Dock faller jag inte för osaklig argumentation/personangrepp och rena påhitt. Du har genom ditt citat ovan bekräftat att din åsikt byggs på 20st försäljningar och inte är generaliserbar som i ditt första inlägg. Då är vi överens att bilpriser.se är en bra och precis tjänst om än inte 100%ig, speciellt inte på äldre bilar med olika skick. |
|
|
"hasso" Äntligen har nån förstått det. BRA! MVH |
|
nazze |
simon_en:jag är inte ute efter o tjafsa så jag ger mig du har så rätt om bilpriser.se om det nu känns bättre för dig.Och jag känner mig absolut inte i underläge varför skulle jag göra det.Orkar inte dividera med dig mera angående det här käns bara löjligt. Du har din åsikt och jag har min |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.