|
|
|
|---|---|
|
Hej! Anmärker bilprovningen på fukt innanför strålkastarglas? Hur blir man av med det på en E30? Var läcker det in? | |
|
byt packningslisterna runt glaset. *tror jag* JAg har oxå fukt i mitt glas. fast jag har E36:A Besiktningen vet jag inget om. Men Kör med varmluftpistol före besiktningen så fukten försvinner, sen snabbt in å besiktiga :) King of the road |
|
|
Jag hade samma problem på min gamla 323i-84, borrade ett litet hål i nedkant på strålkastaren, alltså i plåten nedanför där lampan sitter..... funkade fint på den bilen..... //Tobbe |
|
| fukten på insidan kan göra att ljusbilden blir diffus och då blir de inte så glada på besiktiningen...... | |
|
Ett tips e att slå på hel ljuset ett par minuter innan du åker in i hallen =) ../molle |
|
M-3 |
Hej Jo molle hade ett bra inlägg om ljuset på innan besikt...för det där med fukten verkar vara en återkommande hisoria.. Hade m-3 e36 som jag bytte ögon på till nya,men försvann fukten för det..INTE.. reklamerdade en uppsättning men samma visa,orkade inte köta mer då... så det verkar som någon sjukdom.. Ha det |
|
Har själv fukt på ena fjärrljuset. Ljusbilden ser opåverkat ut. Tog för givet att det läckt in fukt. Och förstås att kondensen blir kvar "forever". Om det vore läckage torde reflektoren snabbt ta skada, eller ? Aldrig mer en rostig Volvo ! |
|
|
SBP är nöjda om ljusbilden är ok. Besiktiga min bil förra veckan med stenskott (hål) i halvljusinsatsen. Inga problem. Tänker givetvis byta insats men det är skönt att slippa åka dit och visa upp det. Vad gäller fuktproblemet är jag helt inne på toby´s linje. /Kristian |
|
|
Har oxå fukt men bara på det högra... :-( /Jimmy www.lazzat.nu |
|
|
Ett gammalt beprövat knep är att plocka bort parkeringslampan som sitter i reflektorn ett tag, då brukar fukten försvinna. Men det måste ju finnas en lampa där då. CHS |
|
|
På min E30 kommer det in fukt då och då. Jag tar bara av lampan n timme så brukar det försvinna.. När jag skulle besiktiga så satte jag till en värme fläkt på morgonen. Funkar prima!! E30 - när du älskar att köra! |
|
|
Fukten uppstår när det är för tätt, inte för att det läcker in nå´t. /Kristian |
|
Haettman |
Lite förvånad fick jag "pärlan" genom besiktningen i måndags med enda påpekandet, (Jag kunde fler fel, minst lika farliga) -vatten i lyktglaset. JAg fick åka därifrån med bara ett fixa så snart som möjligt. Alltså ingen ombesiktning. Skumt. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.