|
|
|
|---|---|
|
Här i Lund är personalen arroganta och lyssnar inte på kunden. När min BMW 320i -02 hade besvär med ojämn gång med oregelbunden intervaller klarade dom inte allt lösa problemet trots 4 verkstadsbesök. Jag fick själv kontakta service chefen i Stockholm och byte verkstad till Malmö där de gjorde en kompressiontest av motorn. Tydligen fungerade inte 2 ventiler till ena cylinder. Varje gång jag kom till Theanders i Lund försökte jag beskriva problemet men de lyssnade inte!! Personalen på försäljningen är inte heller speciellt tillmötesgående trots att jag byter bil var tredje år. Jag beställd min nya 320d touring på Paulssons bil i Helsingborg istället. Eventuellt får man byta till Lexus eller!? | |
Hälge |
Tyvärr så sprider sig "INKOMPETENSEN" inom alla områden...finns knappt någon som kan hantera sina arbetsuppgifter på ett korrekt sätt. Man får vara glad så länge man ej åker på stryk;-) |
|
Gå in på Länk och skriv och berätta om dina erfarenheter ang detta för BMW Sverige, för de bryr sig! De kommer att se till att Theanders skärper sig. BMW lägger ner mycket stora summor på att se till att deras kunder är nöjda, speciellt sina nybilsköpare. Därför rekommenderar jag alla som har blivit dåligt bemötta eller liknande att höra av sig till BMW. ___ Läs begagnatguiden! Länk |
|
| Idag så räknas den sociala kompetensen mycket högre än någonting annat, fackkunskap kommer i andra hand. Det är riktigt illa enligt mig då kontentan blir att "sociala idioter" premieras och yrkesmässig kunskap hänvisas till papperskorgen. Vi får ytlig service baserad på vilka vi ger sken av att vara. Konsumera mera, fråga inte så jävl* mycket... ;) | |
| Det känns som att man måste äga en 645 eller M6 för att man ska få respekt hos vissa handlare.Det var tråkigt att höra. | |
|
Playerex, Jag har bara hört gott om Paulssons - både försäljning och verkstad, så förhoppningsvis slipper du köpa riskok nästa gång :) Kan själv inte säga annat än lovord om Förenade Bil heller, för den delen. Theanders har jag ingen erfarenhet av mer än att du inte är den första jag vet som varit missnöjd. Mvh, Kalle M5:an: Länk |
|
|
Så blir det i Sverige när de har det för bra och har märkesmonopol på orten. MVH, E38B12 Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
|
Sony: Med en X5:a blir man riktigt trevligt bemöttt ;=) ...fast varje kund borde vara lika mycket värd. Många bilhandlare borde ägna mer tid åt kundvård, helt klart. |
|
| Gillar verkligen inte sådana här trådar. Tror säkert inte du ljuger, men tyvärr är det så att det finns massor av folk som blir missnödja på något och sedan går ut på internet och ljuger ihop en värre historia för att få uppmärksamhet. Som sagt, tror inte du gör det, men det finns faktiskt folk som gör så, tro mig, jag vet! | |
|
Jag gillar sådan här trådar. Det är en del av forumtanken där man som konsument i grupp kan utöva ett visst tryck. Däremot om enbart en person här på forumet är missnöjd med ovanstående firma så får man väl se det som en engångshändelse, och bör kanske inte ödsla allt för mycket huvudbry åt det hela. För missnöjda kunder finns det väl överallt. Och en gång är ingen gång. Fast det är en gång för mycket om man själv råkar bli drabbad. ;) |
|
|
Fel förekommer hos alla biltillverkare och BMW har relativt få fel enligt statistiken. Det är möjligt att det bara var en gångshändelse att de inte klarade av att hitta felet. Jag blev ganska besviken när detta hände för drygt 2½ års sedan. När det gäller vanlig kontroll och service lämnar jag bilen i Lund (av ren bekvämlighet) men bemötandet i är fortfarande inte speciellt bra. När man plöjer ner runt 400000kr för en bil kan man iallafall minst förvänta lite trevligare bemötande. |
|
|
PowerMac, jo jag vet att du gillar sånt här! Playerex, självklart, massa pengar ju! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.