|
|
|
|---|---|
yttryck |
Hej ! är spekulant på en bil. 3-serie touring 96- e-36 modell. Lampan för bortkopplad Airbag lyser i mätarinstrumentet. är osäker på bilens historik, så nu undrar jag ifall den lampan nu upplyser om att airbagen är bortkopplad eller helt uttagen från passagerar sidan och kan det bli problem vid framtida beiktningar.? bilen besiktades i somras så jag vet ej ifall det ingreppet utfördes före eller efter besiktningen.. /i |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Airbaglampan lyser för att det finns/funnits ett fel i systemet. Besiktningen bryr sig inte om airbaglampan dvs ingår inte i deras kontrollåtgärder. ///MVH Hasso Länk |
yttryck |
Tack för svaret Hasso en fråga till, om man nu vill koppla in airbagen igen,, vad kan det kosta, ?Airbagen kan ju vara borttagen och då är det inte aktuellt fört då springer kostnaden iväg mvh Igge |
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Kan lika gärna vara glappkontakt tex under stolarna till bältessträckarna som är orsaken till att lampan lyser eller är det någon som sagt att nått är urkopplat ?? utan att gör det på rätt sätt. En uppkoppling med diagnossystem talar om var felet ligger. ///MVH Hasso Länk |
yttryck |
Jag fick tag på tidigare ägaren av bilen, han förklarade att styrreläet för passagerarsidans airbag var ur funktion därav bortkopplingen av denna sidas airbag. Kostnad för att byta reläet uppgår till c;a7.000:- enl hans uppgift. vet ej om det stämmer men det är ingen omöjlighet. /igor |
|
3500:- med moms. Fick jag veta att det kostar på BMW till min E46. ------ Länk |
|
|
Hasso: Jag har lykats fått detta fel med bältet vet du hur man fixxar, allså är det svårt jag läste i TIS:en lite snabbt men den är på engelska samt vart jag lite nervös när dom snackar om att lossa batteri kontakt och sen gas slang? innan man börjar plocka |
|
På svenska i hetmejlen, det är lämpligt att ta bort batterikablarna när man hålls med airbagsystemet, även om systemet aktiveras i med tändninsgnycklen läge 1, finns nog en repsats med kablar att köpa på BMW. Men lampan slocknar inte automatisk utan måste släckas med diagnos el återställare ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.