|
|
|
|---|---|
|
hej! har en bmw730 från 89. den har stått några månader och nu var det dax att köra den igen i vinter.... när man startar den så går den (dock något svajande i motorgången) 5minuter, sedan så spelar det helt plöttsligt ingen roll hur mycket man trampar plattan i botten så bara dör den! sedan går det inte ens att få igång den med starthjälp för än den stått några timmar och blivit kall! kommer ihåg att brämslepumpen har låtit lite illa förra vintern men tror detta beror på något annat! snälla HJÄLP!!! vad kan det vara? | |
| Kollat om luftmassemätaren funkar som den ska? Den kanske funkar medans motorn blir varm och sedan när den är varm så öppnar inte spjället ordenligt lr nåt. Vet att min efter lång vintervila ville kärva lite i LMM. Då dog motorn så fort jag släppte ner den på tomgång samt att den blev svårstartad efter att den dött. Att din sen inte går att starta alls beror nog på att du har en av 7seriens motorer som gärna surar ner sig. Hoppas du klurar ut vad det är. | |
|
hej tack för svaret! var sitter luftmassemätaren? visserligen så går den på tomgång... men det kan ju vara det iallafall.... det kan inte vara så att det bildats kondens i tanken kanske?? eller gammalt skit i botten på tanken... (har inte varit fulltankad). brämslefiltret kaske behöver bytas, hoppas det inte blir allt för dyrt bara. önsketänkande när man har en bmw kanske! ska sälja mina soffor idag så man har råd att laga bilen... hoppas dem hittar felet. mvh |
|
| Såg den hos CB idag! Hoppas han kan fixa till den... Börjar bli billig nu va!!! | |
|
Inte direkt nån bmw mek men man kan ju hålla tummarna;) Mvh/Micke |
|
| LMM är den burk som sitter mellan Luftfiltret och motorn. Kondens i tanken borde det inte vara, men du kan ju testa att fylla tanken full, eller använda dig av Ksprit lr vad det nu heter. | |
|
hej janne! njee billig och billig, den blir nog kvar i min ägo ser det ut som. torsten är ju ändå min lilla ögonsten, men just nu är vi sura på varandra! cb:s fixar nog det där han har ju grejat med honom tidigare. |
|
| Ja, lite osams kan man ju bli...! Hoppas kan han fixa den igen då! | |
|
ja hopp! nu är brämslefiltret bytt och det var en hel del kladd och igensättningar, men mek tyckte ändå inte att bilen går ljämt och fint, även om den inte lägger av längre! så nu blir det att åka till stan och testa om det är en spricka i topplocket som han trodde.... jag hoppas verkligen inte det! men skulle så vara fallet vet jag inte vad jag ska göra... men det borde visat sig i besiktningskontrollen förra månaden, alla avgasvärlden var godkända då! LMM var ju inte heller det roligaste att byta om det skulle vara den, men man har inte så mycket andra val! vi föds som orginal och dör som kopior! |
|
|
nu är rotorn och fördelar locket bytt och bilen går som en gud!! tar en lättande suck..... behövde inte byta lmm! vi föds som orginal och dör som kopior! |
|
| Det va väl skönt att få åka lite kvalitetsbil igen då!!! Då kan du lämna plastraketen hemma:) | |
|
hehe.... nu står bmw:n på pappas jobb igen!! :( köpte ny bil förra veckan. vi funderar på om det är en spricka i topplocket trots allt.... kylarvätskan försvinner lite mystiskt.... och avgaserna ser ovanligt vita ut. men den läcker iaf inte in i oljan, så nu kör jag radiobil=golf 66kw haha! det går utför... vi föds som orginal och dör som kopior! |
|
|
Se till att du är 100% säker på att det är nått mysko med toppen innan du river av den, e32 kan blåsa ut rätt mycket rök utan några fel och vatten kan läcka ut någon stanns där man inte ser det i första taget. Jag köpte min 735i med påstådd trasig packning men har snart kört 2000 mil utan att byta... kylaren däremot mådde inte så bra så den fick jag fixa. //Magnus |
|
|
nja jag har inte råd att fixa den mer.. laggt ner 23tusen på reparationer redan och nu är jag rätt black. tänkte kanske sälja den billigt ,men vara ärlig och säja som det är! för nu är jag så arg på bilen att jag skulle kunna hugga sönder den! nästan iaf.... vi föds som orginal och dör som kopior! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.