|
|
|
|---|---|
|
Hallå. Hade lite problem med centrallåset samt torkarna ett tag. misstänkte att det var en kabel som går till reläboxen under baksätet som var av eller dålig. Nu i lördags så snöade det ju och jag var då tvungen att ha torkarna. Drog en kabel från bateriet samt in till reläboxen. Torkarna samt centrallåset funkade klockrent. I lördags kväll så låste jag bilen med nyckeln hörde hur alla dörrar låstes med central låset samt gick runt och kände på dem. Nu idag när jag skulle öppna så funkar det inte. Det jobbiga är dock att nödöppningen inte fungerar heller. HAr använt nödöppningen konstant då centrallåset inte funkat. Vrider nyckeln till vänster till läge 1 lyfter handtaget och sedan lite till så har det fungerat tidigare. Nu så händer dock ingenting. Lås pluppen på insidan rör sig inte och handtaget känns som det gör om man känner på det utan att ha låst upp bilen. På passagerar sidan så är låskolven bruten så den fungerar inte alls. Frågan som uppstår är hurkommer jag in i bilen? Gör jag något fel kanske? Öpnnade bagaeutrymmet och där gick lampan igång så ström lär det finnas i batteriet. problemet är ju att jag har ju ingen skisack i min bil så jag kan ju inte uttnyttja den för o komma in i cupen heller. Måste ha bilen till jobbet imorgon oxå (Måndag). | |
|
Det att nödläget inte funkar nu kan vara att det har frusit fast?? eller var det kallt sist du använde det?? |
|
|
Glömde skriva prova att värma försiktigt om det är fruset med en väörme pistol |
|
| Jag tror att jag har använt det när det har varit minus. Men jo det kan ju ha frusit får testa att tina det lite kanske fungerar :/ | |
| Så fick upp dörren efter att jag total lessna på att det inte fungerade och slog till den. Känns som att nånting i mekanismen hade fastnat. Lär nog riva ner hela dörrsidan rätt omgående och se om man kan hitta något som är sönder. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.