|
|
|
|---|---|
STi |
En liten fråga angående ett reglage som jag aldrig använt på min e30. Det sitter under reglaget till ljuset, sitter ca 2dm längre ner åt vänster. Ett ganska så stort reglage som man kan vrida i 4 olika lägen 0-1-2-3... Någon som vet vad man har det till? |
|
Höjdjustering om jag inte minns fel! Till halvljuset alltså. Vet ej om jag har sett det i sedaner förut utan endast i touringen.? |
|
|
Länk Det är det reglaget du tänker på va? Då är det till höjdjustering av ljuset om du exempelvis har lastat tungt! |
|
STi |
Japp det är det... Så det ska egentligen inte finnas på vanliga sedaner? Ska kolla å se om det är inkopplat... Vart sitter motornerna som styr det då? i lysena eller utanför någonstans? |
|
Vet ej, men skulle tippa på att det är ett tillbehör man får välja till på sedanen också. Tror inte det satt standard på alla touring, men ska inte säga säkert. Motorerna torde sitta på baksidan om ljuset!? |
|
STi |
Bara att ta å kolla och se efter... |
|
Helt rätt! Höjdjustering till halvljuset, fanns till alla karossvarianter och var ej standard. Motorerna sitter på ljusinsatserna och ser ungefär ut som en filmburk. /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- |
|
STi |
Någon som har en bild på hur dom ser ut? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.