|
|
|
|---|---|
|
Hej alla, söker tankar och uppfattningar om vilken bil som är härligast att äga utav en 540ia och en 740ia, säg e34- och e38-karosserna. Inser att bilarna kanske riktar sig till olika typer utav förare och människor men ändå... vilken bil skulle du föredra och varför? | |
|
740 är sör stor bill om du frågar mig. Sen hör väl e38 till en nyare generation bil än e34, så man borde nog snarare ställa e34 mot e32 och e38 mot e39, för att få en rättvis gämförelse. Och då känns nog valet ännu enklare tycker jag. |
|
|
Om man inte är typen som ligger och flår på småvägar dagarna i enda så är sjuserien det givna valet. Billigare och med mer komfort och pondus. Håller med Frapp om att man inte kan jämföra E34 och E38. Mvh, Kalle M5:an: Länk |
|
Ulke |
Kalle Hansen Inte för att gnälla här, men på vilket sätt är 740iA billigare än en 540iA? Rent generellt är det bättre komfort i 7-serien och att den är av modernare snitt (E34 vs E38), därmed inte sagt att komforten är dålig i en 540...... Valet skall man nog göra själv, efter en ordentlig provtur av båda modellerna... mvh Ulke |
|
Helt klart en e38:a! Varför jo, läcker bil, en stor lyxbil med enormt bra komfort. Rätt så modern ändå, men faceliften och 20" blir den riktigt läcker. En bil som inte alla har, men det är klart. Det kostar ju därefter. Inköpspriset är ju riktigt bra, mer bil för pengarna har jag svårt att tänka mig att du kan få. E38 är RIKTIGT mycket bil för pengarna. Men som sagt, den ekonomiska biten är det ända som talar mot den bilen. Att jämföra e34 med e38 är inte rimligt, e34 är ju en 80 talare, medans en e38 är en bil från mitten av 90. Som fortfarand har "rätt" lock, medans e34 är nostalgisk. |
|
|
740 4.0 < 540 E34 740 4.4 > 540 E34 :) |
|
|
Ulke, Jämför priserna på E32 740i kontra E34 540i, samt E38 740i kontra E39 540i - sjuserien med motsvarande miltal och utrustning är i princip alltid billigare. Om man väljer att göra (den skeva) jämförelsen E34 540iA mot E38 740iA tycker jag att E38:an är överlägsen på precis alla punkter utom möjligen om man ska ha den till bankörning (men vem f-n köper någon av dessa bilar till bankörning?). E38 är väldigt körglad för att vara så stor. Mvh, Kalle M5:an: Länk |
|
Ulke |
Kalle Nu väljer ju artikelförfattaren att grunda sin jämförelse på modellerna E34 och E38. När man jämför dessa, då är det svårt att hitta EN enda komponent till 540:n som är DYRARE än till 740:n.... Sedan att jämföra E32 och E34 eller några andra modeller är väl en annan sak? OCh helt ointressant om det är just E34 och E38 som han vill att vi skall jämföra, eller? Om valet skulle stå mellan en E34 och en E32, då finns det väl inte så mycket att tveka på i valet, 540 alla dagar..... Detta är MIN uppfattning i alla fall.. (Vill inte framhålla E34 på något sätt, bara för attt jag har en själv) har andra modeller med, men i ett val mellan en E32 och en E34 så skulle jag klart välja 5-serien.... //Ulke |
|
E38 är mer bil än E34 så är det bara! Men hur en 740E38 kan bli billigare än en 540E34 är för mig en gåta, finns nog ingenting som Ulke skrev. Skatt+försäkring är garanterat dyrare, förmodligen slits en E38 mer då det är en tyngre bil så bussningar + bromsar blir dyrare. Den enda punkten som 740E38 är billigare på är inköpspriset om vi då jämför med 540E39 som är en nyare bil. Men visst mest för pengarna är 740E38 hur man än vrider och vänder på steken, betänk nypriset som låg runt 7-800' med en gedigen utrustning. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.