AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.143

dörrsida E39

jm
17
jmattsson
740iA -95
Hej
Är det någon som har en liten beskrivning på hur man får bort dörrsidan i bak på E39. Dörren går ej att öppna utifrån! (Vinterhelvete)
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Det är antagligen smältvatten som rinner ned mellan rutan och listen och sedan fryser till under natten( händer mig då och då). Varmgarage under ett antal timmar fixar det...
För dörrsidan(var ett bra tag sen jag lossade sist kan ha missat ngt): Den sitter med clips ca var 10:e cm runt hela dörren. Lossa sidor samt underkant, tex skruvmejsel och en handduk emellan så du inte trycker sönder ngt. Innanför innerhandtaget sitter en liten svart gummiplupp, lossa den så finner du en skruv. I ovankant sitter den "hängd" i listen mot rutan så efter du försiktigt lossat clipsen så lyft snett "uppåt" för att få loss den. Hoppas det löser sig...

Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-)
Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
E39 540iAT 00' Kompressor
gå in o kolla på Länk den brukar va bra när det gäller E39.
Bj
44
Björsa
Z3 2,8 -97
Lägg inte ned en massa jobb på dörrsidan innan du fått upp dörren. Samma bekymmer hade jag i julas och det kvarstod i flera veckor trots tö och nätter i varmgarage. Jag löste det genom att låta en kupéfläkt blåsa mot dörren på insidan i flera timmar och sedan drog jag ned rutan. Därefter bankade jag med knytnäven på insidan samtidigt som jag ryckte i handtaget på insidan och utsidan omväxlande. Plötsligt fick jag upp dörren och har därefter inte haft fler bekymmer. Efter vad jag förstår så är det fettet i låset som hårdnat och gör att det hänger upp sig. Lycka till!

Björsa
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.