|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag har DVD navi i min bil och skulle vilja uppgradera kartan, var kan man få tag på orginal skivor till bättre pris än hos BMW ? Vad kostar en DVD navi hos BMW ? Någon som har fysisk erfarenhet av att brända skivor skadar läsaren ? Mvh Sibbe Länk Länk | |
|
Bimmer Seb, Du kan ofta hitta original DVD skivor på t.ex. eBay till bättre priser än hos BMW. Ibland finns de även här på PowerBörsen samt på Blocket. Naturligtvis ska man vara medveten om att det alltid finns en risk att köpa begagnat då Du kan råka ut för mer eller mindre skickligt utförda brända kopior eller ej fungerande skivor. Jag vill minnas att BMW vill ha strax under 3.000 kr (inkl. moms) för DVD:n. M.J. |
|
|
Jag hittade killen som sålde en 2005-2 på blocket, kan man kolla om det är orginal dvd eller nån kopia ? Någon som har en 2005-1 alt 2 som kan fota och skicka (riktig närbild)? Mvh Sibbe Länk Länk |
|
|
Är det skandinavien skivan så är det en vanlig cd och den går att köra i DVD´n navigatorn. Det är en dvd om du ska ha hela Europa. 2006-1 skivan finns också på blocket för 550:-. Min skiva var lasermärkt med Navteq i plasten runt centrum hålet. /Pulare |
|
|
Går det köra navi cd's i dvd'n ? (känns iof logiskt även om man tappar lite av vitsen med en DVD-läsare) Men den skivan som finns på blocket var väl en bränd kopia ? (som jag ogärna använder) Mvh Sibbe Länk Länk |
|
|
Alla skivor är brända. hehehe Men vad jag kan se så klarar inte jag själv av att lägga en lasermärkning rakt i plasten runt centrumhålet så det borde ju vara fabriksgjort. Har ej sett man kan köpa skivor med förtryckta texter gjort med laser. /Pulare |
|
|
:-) ja visst (fast egentligen är de väl pressade) Jag var nog lite otydlig ovan, 2006-1 som du skrev om var det en CD eller DVD ? Mvh Sibbe Länk Länk |
|
|
Jag har för mig att det går och ladda hem på nätet. Jag behöver den svenska skivan till min nyinköpta E-38 740. ------ Länk |
|
|
Grodan, ja program uppdateringar till navin har jag sett men inte kartor väl ? Mvh Sibbe Länk Länk |
|
|
Det är en cd till skandinavien dvd till hela europa /Pulare |
|
|
Ar nya DVD'n gratis om man har kvar garanti pa bilen ? Sitter visst 2003 ar's DVD i min 16:9 navi, :( dessutom firmware fran 2003 (4- 1/12) ... ppfftr. |
|
|
Bimmer Seb: OS-updateringar är lätt att hitta på nätet men även kartor finns ibland. snoo: tror inte du kan få en ny DVD på någon garanti. Är inte säker på den senaste versionen för MK4 men det finns åtminstonde en 4-1/60. ___ //Ulf |
|
|
var precis nere hos BMW.. ingick varken FW update eller nagon ny DVD "officiellt" pa garantin. Dock sa skulle dom fixa bada FW och en 2006 DVD utan extra kostnad. Det ar service det :) Precis sadant som far en att verkligen aldrig byta bilmarke. |
|
|
Ni M3 ägare har det bra ni :-) Kärran Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.