AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.203

Ta bilen till österrike, vad göra?

sener
Hej!

Jag skall åka till österrike om två veckor. I och med att jag har dubbade vinterdäck tänkte jag hyra friktionsdäck. Döm om min förvåning när det visar sig att 330 kräver 17" fälgar och det naturligtvis inte går att hyra så stora (udda) friktionsdäck! Jaja, jag köper snökedjor och åker ner med mina sommardäck istället, tänkte jag, men på bmw säger de att de inte har snökedjor till så stora däck!

Hur skall jag göra? Hur gör alla tyskar o österrikare med 330? Kör de bara på sommaren?

Tacksam för tips!
/Niclas
Crusty
Jag tror nog att tyskarna o österikarna köper 17" friktionsdäck till sina bilar. Det kanske inte går att hyra sådana däck men det måste ju finnas nån i din närhet som säljer sådana. fast det blir väl till en hemsk summa. =0(

"The Blue BMW"
sener
Men i österrike måste bilen vara utrustad med snökedjor för att man skall få köra över vissa bergspass.
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Köp 17 tums friktionsdäck och sälj dubbdäcken.. Trots allt behöver man inte dubbdäcken så himla ofta och kör man med insidan så brukar det går bra. Har kört med friktionsdäck på mina 3 senaste bilar och det har fungerat bra. Nu bor jag i Belgien och här är det som bekant inte så mycket snö men jag var hemma i julas och då var det ett himla snöoväder med moddiga,isiga och oröjda vägar men det fungerade kanon.

//Robban
BMW CS #4729
www.robertgustavson.com
bl
2.296
blixten
325i -88
Jag håller med robgus. Men du sener, det måste finnas snökedjor till din bil. Jag tycker du skall göra som så att du kör ner på sommardäck och svänger förbi en bmw handlare i tyskland, där har dom säkert snökedjor som passar. Här får du en mailadress till en bmw handlare i munchen som du kan skriva och fråga om dom har kedjor: carolin.blechinger@bmw-muenchen.de
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.