AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
2.053

Chippa hos It´s Fun?

Visa användare
230
lalle83
M3 Coupé 3.0 -94
Tjena grabbar å tjejer! Sitter å funderar på om jag ska chippa M3:an när jag tar fram den till våren. Vill främst ha bort fartspärren, sen om jag skulle få lite mer vrid så gråter jag inte för det! Har sökt å läst lite här på forumet å har kommit fram till att It´s Fun säljer å monterar bra chip, + att dom kan BMW.. Stämmer det? Är det några som har chippat sin M-bil där å blivit nöjd? Mycket tacksam för svar för nu e d rörigt...!
///MVH Johan

Länk
Länk
Kan inte tro chippning gör nåt annan än "placeborelaterat" på en sugmotor. Mappning är däremot värt att satsa på...

Chippande min gamla 3,6l M5 för ca 5år sedan, och det hände ingenting!

Länk

Da
80
Darky
M5 3.8 -92
Har en god vän som kör M5 3.8L som köpte chipp därifrån.

Ingen större skillnad möjligen lite bättre respons säger han. Annars ingen skillnad! Men på en sugmotor så är det heller ingen större ide. Som t.ex BSR osv säger 10% ökad effekt. M.a.o om man har 321hk så får du 32.1hk med deras chipp. Rena dröm effekten kan jag lova om man skulle bänka efteråt. På sin höjd max 2hk skulle jag tippa på..

Ang JWR tror jag dom är duktiga i branschen. De monterar också och dom är billiga.

Ha de Mvh / Martin
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
It´s Fun har väl ganska bra priser? Killen bakom firman kan ju sina saker också :)

Bilen: Länk
Darky: Exakt var på BSR:s hemsida utlovas 10% effektökning på alla sugmotorer? Länk

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Köhler kan ju sina saker med M3:or också.
Jag unichippa min förra, det blev bra. 320hk & 365nm.
Denna jag har nu e chippad i tyskland, och den går ännu bättre!!
Så vissa chip ger garanterat effekt, är dock olika från M3:a till M3:a beroende på hur bra mappade dom är från början och motorns allmänna skick.

Bilen:Länk

/Henrik

Visa användare
230
lalle83
M3 Coupé 3.0 -94
Vart kan man lämna in bilen för mappning då? Gör dom d på it´s fun? vad är det som skiljer chippning från mappning?
///MVH Johan

Länk
Länk
vid mappning ställs allting in efter just din bil har jag för mig!
Visa användare
230
lalle83
M3 Coupé 3.0 -94
Ok, så om man har otur, (lr tur kanske) så e d bra inställt från början å då blir d ingen skillnad..? kanske ska lägga pengarna på en snygg vinge lr nåt ist, för den skillnaden märker man :)
///MVH Johan

Länk
Länk
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Lalle: Precis, så kan det vara. Vissa chip e så dåligt mappade att det bara blir sämre istället. Och ju bättre chippet är, ju mindre säkerthetsmarginaler har man till ras o.s.v, om det inte är helt jävla fel mappat åt andra hållet då.

Men en riktig mappning direkt på styrboxen är de bästa. Man kan ju höja varvtal o allt möjligt o sen mappa stenhårt. Men då skulle iaf jag bli nervös varje gång jag drog nålen till rött, blir jag redan iof:)

Jag skulle iaf inte köpa ett chip från en firma, kostar mer att mappa men det är det värt. Men lägg du pengarna på en fin vinge eller nåt annat du.

Bilen:Länk

/Henrik

Mo
420
Mocke
330 CI M-PktII -02
lalle83

Du kan mappa bilen på GAS Bil o Motor i Linköping.
Dem bänkar bilen före o efter o du får allt svart på vitt.

Länk

Enbart stilrent!!!!
Visa användare
230
lalle83
M3 Coupé 3.0 -94
Tack M3_LOVER å alla andra!! Nu fick ja klarhet i d som ja funderat över! Får se vad för roligt man köper för pengarna till våren när gumman plockas fram!
///MVH Johan

Länk
Länk
Da
80
Darky
M5 3.8 -92
Vet ej.. Fråga han jag prata med via telefon på bsr.. Han uppgav iaf 10% effekt ökning.

Mvh / Martin
Kan starkt rekommendera itsfun.nu

Har ni några frågor så tveka inte att ringa Jocke och fråga. Ni når honom på: 0730-753131

Fl
406
Flisan
BMW M3 Coupe -93B
Mocke;

Vad kostar en mappning på GA´s bil och motor???
Mostvarar detta Unichip eller använder han något annat märke???

mvh/Flisan
of
10
ofelia68
Bmw alpina B10 3,3 touring
Hej lalle 83
Ni kan chippa om bilen med 20kronor

Köp en resistans på 4,7 Kh och 5% tollerance så säger till vad ska du sätta den-du får mellan 10-20 hästkraft på köpet inte mer..

Gino Gugliotta
Mo
420
Mocke
330 CI M-PktII -02
Flisan:

Det kostar 3900kr.

Enbart stilrent!!!!
Visa användare
230
lalle83
M3 Coupé 3.0 -94
Blir nog en vinge ändå..:)
///MVH Johan

http//:www.autopower.se/galleri/visa.asp?id=2437 http//:www.autopower.se/galleri/visa.asp?id=2438
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.